Kurkiaurat lähtivät, lumiaurat tulivat. Entä teilläpäin?

Maassa n. 4 cm lunta ja jo ensimmäinen niistä kolmesta innokkaasti jyräsi teitä puhtaaksi ja hiekotti päälle. Kummasti niiden into kevääsen kohti mennessä hiipuu. Saattaa olla 14 cm uutta lunta, eikä ketään näy eikä kuulu.

Avainsanat: kurkiaura lumiaura

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.10.2012 - 20:58

Iida NIIN kanssasi samaa mieltä! Nimimerkillä kymmeniä kertoja sunnuntai aamuna töihin ja töissä umpihangessa autolla pohrannut.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Minä kuun saan liittymän puhdistettua ensimmäisen jäljeltä, tulee toinen jne.... ottaa hieman pattiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.10.2012 - 20:09

Näin juuri se menee. Kyllä täälläkin maantietä on jo auranneet, mutta olihan tuota luntakin jo vähän. Omaa pihaa en antanut traktorin vielä jyrätä, kun kaikki hiekat kivineen lentävät pitkin pihaa ja sitten keväällä ne ovat nurmikolla vastuksina, kun yrittää haravoida. Naisen logiikalla suosittelin nyt ensi alkuun vain pihamaan kolaamista ja lapiointia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2012 - 20:20

Lumiaurat kävi viikonloppuna. Nyt on maa musta ja märkä, eikä aurailua tarvita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2012 - 20:38

Tänä aamuna oli aurattu, ja oli tiet mennet aivan liipalle, liukastumisia oli paljon ja meillä leikkaussalin porukka työllistyi murtumien paikkailusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.10.2012 - 21:20

Aura kävi ja tienposket on mustalla mullalla niistä kohdin. Mutta kun lunta tulee puoli metriä, ei auroja näy moneen päivään. Uutuus se viehättää näköjään auraajiakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2012 - 22:44

Ei ole vielä niinpajon lunta tullut..että auralla olisi ollut töitä (onneksi)
Kurkiauroja kyllä näin paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 31.10.2012 - 23:53

köyhä kunta, tulevat sitten talvella ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2012 - 21:08

Kyllä lunta oli 20 cm, mutta se suli jo pois.