MIstä saa homemittauksen? Tiedän, että asunnossani on hometta ilmassa. Mitä minun tulee tehdä ja saanko jostain korvauksia?

Avainsanat: home sairaus uusi asunto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 31.10.2012 - 17:51

Ota yhteys isännöitsijään. Sieltä kautta käynnistyy mittausprosessit huoneilmasta yms.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.10.2012 - 19:05

Yhteyus isännöitsijään, kuten pipsakin sanoi, kuntien terveystarkastajilta löytyy sitten tarvittavat värkit ja välineet tehdä mittaukset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 31.10.2012 - 19:17

On myös olemassa yrityksiä jotka tekevät niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.10.2012 - 21:01

Omakotiasukkaan on itse otettava yhteys terveysviranomaisiin. Kerrostaloissa isännöitsijään. Korvausasiat ovat niin kinkkisiä, että saattaa jäädä vaan luu käteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 01.11.2012 - 00:03

riippuu asumismuodosta mitä pitää tehdä ja saatko korvauksia, omassa talossa asuva on tässä tapauksessa vähän heikoilla, jos ei ole ihan vasta ostanut hometaloa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2012 - 21:18

Korvausasiat on aina vaikeita ja monimutkaisia ja kuten tuossa edelläkin mainittiin, riippuu asumismuodostakin. Omakotitalon/asunnon tuore omistaja voi tietysti myyyjältä perätä korvauksia mutta taitanee kovin harvoin mennä läpi yksiselitteisesti. Ensinnähän tosiaan on tutkittava, milloin tai miten aiheuttaja on syntynyt. Joskushan tosin muutkin ainesosat kuin home aiheuttavat samantyyppistä oireilua.
Jos tunnet henkiön,jolla selkeästi (?) todettu homealttius, kannattaisi pyytää nuuhkaisemaan. Jossain päinhän käytetään kai jo homekoiriakin. Niin tai näin: Toivon mahdollisimman hyvää ratkaisua todella vaikeaan tilanteeseesi! Terveyden menetystähän ei millään voi korvata. Voimia!