Missä maassa on maailman laajin raitiotieverkko, kuinka pitkä se on?

Avainsanat: sen maan pääkaupungissa on asukkaita n. 1 2 milj.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.10.2012 - 09:54

Kaupungeissa raitioteitä näin:
Tosin Australiassa 21,5milj asukasta
Melbourne, 245 km
Pietari, 240 km
Berliini, 190 km
Moskova, 181 km
Wien, 172 km

Lisätty: 25.10.2012 - 10:36

Pääkaupunki Canberran asukasmäärä on 334 tuhatta!

Lähteet:
www.vipress.at/index.php?id=...e9db84eef9

Kysyjän kommentti

Kyllä minä nyt olen anteeksi pyynnön velkaa teille vastaajat. Tämä kysymys oli Tekniikan maailmassa nro16/2012. Vastauksena oli Bulgarian pääkaupunki Sofia. Raiteita on kaikkiaan 308 km, ja kaupungin 17 linjalla liikennöi 176 raitiovunua.Asukkaita Sofiassa on 1,2 miljoonaa.\r\nMistä moinen tieto uuteen TieKuun, sitä on vaikea arvata. Pisteet teille kaikille olisi kuulunut, mutta laitoin ne Jumppikselle, hänellä oli siellä monta muutakin lukua, liekö totta vai tarua

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.10.2012 - 06:53

Wikistä löysin tietoa, että Kiinassa Shanghain metroverkosto on 424,8 km pitkä.
Tosin siellä on asukkaita 13, 2 miljoonaa, nyt ehkä enemmänkin, mutta ilmeisesti et hakenut tätä tietoa. Täytyypä pähkäillä lisää. Niin, Kiinan pääkaupungissa Pekingissähän on asukkaita se 12,3 milj.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2012 - 10:15

Ollako, vaiko ei olla. Siinäpä vasta pulma!

Minusta se on Praha (Tsekki).

Lähteet:
käyty on