Käytkö usein kirpputoreilla ja onko niissä hinta laatu kohdallaan?

Mie itse en ole kirppari ihminen,mutta ystävälläni on pöytä paikallisella kirpparilla ja toivoo,että tavarat sieltä ostettaisiin eikä varastettas,sitäkin kuulemma tapahtuu.

Avainsanat: kirpputori

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2012 - 11:59

Olen kirpputorifani ja pidän niiden salaperäisyyttä huokuvasta tunnelmasta. Minusta on jännittävää penkoa kirpputorien myyntipöydillä tarjolla olevia tuavaroita. Erityisesti pidän niistä kirpputoreista joissa olevia tavaroita voi uudistaa varsin pienellä vaivalla omaan käyttötarkoitukseensa sopiviksi. Useimmiten myyntipöytien hinnoittelu vastaa siellä kaupan olevien tuotteiden laatutasoa, mutta valitettavasti niitäkin myyjiä löytyy jotka yrittävät kaupata sutta ja sekundaa ylihintaan. Kirpputoreilla käyjän pitää siis olla varovainen ostosten teon suhteen ja tietää mitä mistäkin myynnissä olevasta tavarasta ihan oikeasti kannattaa maksaa. Tämän kun taitaa niin kirpputoreita tekee monesti hyvinkin edullisia ostoksia jopa uutta vastaavista tuotteista.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.10.2012 - 09:58

Joskus käyn kiertelemässä ja tuntuu, että hinnat ovat usein aika lailla yläkanttiin laitettu. Poikkeuksiakin löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2012 - 10:17

Minä joskus aikani kuluksi niissä käyn ja ostankin jotain, uutta tavaraa lähinnä katselen ja keräilyesineitä, enkeleitä, posliininukkeja ja viime aikoina olen kirpputoreilta ostanut huoneeseeni tyylihuonekaluja. Ei niissä ole aina hinnat kohdallaan ja monesti olen miettinyt että kaikenmoista paskaa ihmiset viitsiikin myyntiin laittaa, sipsi rasioita, poltettuja kynttilöitä ym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2012 - 10:19

juu tulee niilläkin kierreltyä
mutta harmikseni sen olen huomannut
kun markka muuttui euroksi
muuttuivat ne tavaratkin 1mk =1-6 euroksi vaikka tuote on ihan roskis kamaa ...
ei ole mitään mieltä myydä tavaraa kalliimmaalla ,kuin on kaupassa
siihenkin olen törnänyt ..
ja jos myy jonkun tuotteen tunnearvosta
ei siittä tunteesta ketään maksa
pitää olla järki niiden kamojenkin hinnottelussa
sitä mieltä olen mä kirppis tavaroista tai niiden hinnottelusta :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2012 - 15:31

Kerran viikossa, on asuntoni alapuolella Keuruun Kisailijoiden kirppis.
Kyllä hinta on suurimmaksi osaksi kohdallaan, mutta näkee siellä kyllä ylihinnoitteluakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2012 - 16:10

En ole oikein kirppari-ihminen joten harvoin käyn. Kesällä viimeksi sattumoisin Mikkelissä Tertin kartanon kirpparilla josta löysin aivan ihanan kukon meidän pihaan. Käyn kirppareilla ehkä noin 3x vuodessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2012 - 17:41

Minä kiertelen kirppareilla tiuhaan ja matkoillakin poikkean kirppiksellä, jos aikaa on ja sellainen tulee vastaan. Hintahaitari kirppiksillä on melkoinen ja joskus hinta-laatusuhde on aivan pielessä, esim. rikkinäisestä Marimekon puserosta voi joku pyytää päälle euroa!!Tosin hölmöhän ei ole se, joka pyytää vaan se joka suostuu maksamaan. Itse ostelen matkalukemiseksi passeleita kirjoja, joita voi sitten matkakohteessa heittää pois.
Paljon olen tehnyt myös hyviä löytöjä, se on ihan tuurista kiinni, miten osuu esim. aloittavan pöydän kohdalle, tänään sain pari Heljä-Liukko Sundstömin taulua ( ehjiä, eikä ihan pienintä kokoa) 2 euroa kappale. Paras löytöni on vuosien varrella ollut Björn Weckströmin suunnittelema hopeinen rannekoru, josta maksoin 1,50 euroa ja samainen koru kultasepänliikkeessä lähes 400 euroa!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2012 - 21:20

En käy muuta kuin viemässä joskus käyttökelpoisia tavaroita Punaisen Ristin kirpputorille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 25.10.2012 - 14:28

Harvemmin nykyään. Hinta-laatusuhde vaihtelee erittäin paljon riippuen kirpputorista sekä paikkakunnasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 27.10.2012 - 03:33

tulee käytyä aika usein ja hinta laatu suhde on vaikuttanut siihen missä käyn.