Pahin odotus?

Lapsenlapseni sai tänään päävamman illansuussa ja oli aivan kamalaa odottaa tietoa miten hänen kävi.
Äskettäin sain tiedon, ei ollut murtumaa ja hän pääsi kotiin vahvojen kipulääkkeiden kanssa.
Hänen isänsä kuoli silloin aikoinaan päävamman seurauksena.
Kävi niin monta ajatusta mielessä - ja etenkin se olenko muistanut näyttää ja sanoa miten rakas hän on minulle. Opin ainakin sen - että tästä lähtien tuon sen esiin niin hänelle kuin muillekin läheisilleni heidän kyllästymiseensä asti.
Koskaan ei tiedä milloin sanat ovat myöhäisiä lausua tai viime halaus jäi todellakin viimeiseksi.

Avainsanat: tapaturma odotus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.10.2012 - 07:38

Voi Ida. Toivottavasti kaikki käy parhain päin ja lapsenlapsesi paranee.
Varmasti säikähdit kovasti ja silloin sitä alkaa miettimään kaikenlaista. Olen kuullut niin monesta tapauksesta jossa on esim. riidelty ja asiat jääneet sopimatta. Sitten se läheinen kuolee yllättäen ja toiselle jää kova tuska lausutuista pahoista sanoista. Tunteiden näyttäminen on joskus vaikeaa saatikka niistä puhuminen. Helpompaa sanoa nenegatiiviset asiat, kuin positiiviset. Näitä asioita kannattaa siis pohtia mielessään ja kertoa läheisille välittämisestä. Mummoni sanoi aikoinaan, että älä anna auringon laskea vihasi ylle.

Kysyjän kommentti

Kiitos.\r\nMummosi oli viisas ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.10.2012 - 13:27

Itsellänikin on kokemusta tilanteista joissa olen joutunut elämään toivoen parasta ja peläten pahinta, sillä olenhan minäkin äiti ja vieläpä poikalapsen äiti. Tiedän siis miltä tuntuu odottaa hetkestä toiseen sitä puhelinsoittoa, tekstiviestiä, sähköpostia, kirjettä, tai vierailua jonka jälkeen vasta selviää onko iselleni rakkaalle ihmiselle tapahtunut jotain vakavaa, vai pääsimmekö me viestin saaneet pelkällä säikähdyksellä. Ymmärrän siis liiankin hyvin miltä sinusta Iida on lapsenlapsesi onnettomuuden jälkeen tuntunut ja olen todella onnellinen, että tällä kertaa onni potkaisi onnettomuudessa eikä tapahtumasta seurannut mitään pahempaa. Toivon,että onni potkaisisi onnettomuudessa sinua ja rakkaitasi toistenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2012 - 15:06

oi oi mitä nyt joudutte kestämään
jaksamisia vain ja toivon todella pikaista paranemista sinne lapsoselle
oi että monen monet kerrat olen ollut sydän mustana pelosta
kun lapsia ähän asti noita perillisiä ...on leikattu ja aina pelännyt pahinta ja rukoillut parasta
ehkä rukoukseni on kuultu
kun onneksi tähän asti ne on vain parasta tapahtunut
itsellä kun kävi se hoitovirhe niin ei luottamus lääkäreihin ja leikkauksiin ole mitä parhain
mutta onneksi on muiden leikkaukset onnistuneet ja pelkoni ovat oleet turhia ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2012 - 12:06

Voi kumpa me viisastuisimme ja ottaisimme aina lähimmäisen huomioon joka tilanteessa, mutta ihmismieli on karsea ja suomalaiset ovat jotenkin tuppisuita sanomaan ja halaamaan, vaikka ajattelisivatkin toisin.
Voimia Idalle ja kolhuja saaneelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2012 - 14:50

Hyvänolon tunne piilottaa usein alleen sanoja ja ajatuksia, joita pitäisi ilmaista.
Sekin kaikkine kommervenkkeineen kuuluu rakkauden satamaan.
Rakkauden satamassa on monta purtta. Kukin niistäkin lähtee vuorollaan.