Mitkä on noppis pelin säännöt (lautapeli)mangneettinen matkapeli

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.11.2008 - 18:12

Kun ei tähän näytä tulevan vastauksia, enkä itsekään löytänyt kuin pelin nimeltä Kimble, niin vastakysymys; onko tämän tarkoittamasi pelin nimi 'noppis' vai jonkin muun niminen? (noppis-nimellä ei löydy). Voitko yst. kertoa vähän enemmän, miten siinä pelataan, montako osallistujaa, voiko pelata muutenkin kuin magneettipelinä, pelin päämäärä, tms., josko sitten 'tiedon portit' aukeaisivat tääl...heh

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.11.2008 - 17:44

On varmaan tämä kimble Ostoksen päällä luki kuitenkin noppis.Voisko saada ohjeet Englanniksi koska kyseinen peli on lähdössä kummipojalle Keniaan

Lisätty: 06.11.2008 - 17:45

Nän on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2008 - 22:12

Kimble on suomalainen 2–4 pelaajan lautapeli, jota valmistaa Nelostuote Oy. Se on yhdysvaltalaisen Trouble-lautapelin lisenssiversio. Pelin tavoitteena on noppaa heittämällä kuljettaa omat pelinappulansa kotipesästä pelilaudan kehää myöten maaliin ennen vastapelaajia. Jos nappula osuu vastapelaajan varaamaan ruutuun, hänen nappulansa palautuu kotipesään. Kimblen erikoisuus on pelilaudan keskellä sijaitseva "pop-o-matic", muovikupu jota painamalla sen sisälle asetettua noppaa voidaan heittää näppärästi.

Kimblen suomalainen luoja on porilainen Aarne Heljakka, jonka perheeseen amerikansukulaiset antoivat Trouble-lautapelin 1960-luvun keskivaiheilla. Troublen olivat kehittäneet vuosikymmenen alulla Kohnerin veljekset ja Al Stubbmann. Vuonna 1967 Heljakka keksi hakea lisenssiä pelin suomalaiseen julkaisuun ja perusti peliä valmistamaan Nelostuote Oy:n, josta on sittemmin tullut yksi Suomen johtavista pelivalmistajista. Troublen suomalaisversion nimeksi Heljakka valitsi Kimblen tuolloin televisiossa pyörineen suositun Takaa-ajettu-televisiosarjan päähenkilön, Richard Kimblen, mukaan

___________

KIMBLE-pelin päämääränä on, että jokainen pelaaja siirtää neljää omaa nappulaansa kerran peliradan ympäri ja tuo ne maaliin. Pelin aikana jokainen pelaaja yrittää lähettää vastustajiensa nappulat takaisin kotipesälle.

Jokainen pelaaja valitsee 4 samanväristä nappulaa ja sijoittaa ne vastaavanväriselle kotipesäalueelle. Jos pelissä on ainoastaan 2 pelaajaa, voivat he pelata myös kahdella joukkueella.

Arpakuutio laukaistaan painamalla kupua (Pop-O-Matic).

Jokainen pelaaja painaa kupua ja korkeimman numeron saanut aloittaa pelin.

Pelaajalla on vuorollaan oikeus kerran painaa kupua ja siirtää nappulaansa. Arpakuution 6 antaa pelaajalle oikeuden yhteen ylimääräiseen kuvun painamiseen.

Pelaajan pitää saada numero 6 ennenkuin hän voi siirtää nappulaansa kotipesältä lähtöympyrään. Pelaaja on 6:n jälkeen aina oikeutettu ylimääräiseen kuvun painamiseen.

Aloittajan vasemmalla puolella istuva pelaaja on seuraavana vuorossa jne.

kokonaisuudessaan: www.nelostuote.fi/Kimble/saannot.html