Millä valtiolla on yksi ainoa rajanaapuri ja mikä se on?

Avainsanat: rikkaiden lomaparatiisi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2012 - 08:02

Rikkaiden lomaparatiisi ja kuuluisa F1 kisoista on Monaco.

Lähteet:
oma muisti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 18.10.2012 - 22:32

Gambia ja Senegal.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2012 - 07:59

Tanskalla on vain Saksa rajanaapurina. Salmet erottavat Ruotsista sekä Norjasta. Monacolla on vain Ranska joka ympäröi sitä. Muitakin on vaan nämä tulivat nyt ensimmäisenä mieleen, kun ovat lähimpiä.

Lisätty: 19.10.2012 - 08:00

Ai niin nuo eivät taida kyllä olla rikkaiden lomaparatiiseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2012 - 00:47

Karavaania johti varakaani ja oli juuri nimitetty Paaviksi. Katolinen oli ja ei ainakaan nunna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2012 - 17:40

Saarivaltioita on useampiakin. Tuskin sentään Haitia tarkoitat, mutta sen rajanaapuri Dominikaaninen Tasavalta voisi olla sellainen.
Yllä mainittujen lisäksi tulee mieleen San Marino ja Vatikaani. Kumpikin käymisen arvoisia paikkoja.
Muita mainitsemattomia ovat Etelä-Korea, Portugali,Qatar, Papua-Uusi-Guinea, Brunei, Yhdistynyt Kuningaskunta, Irlanti, Itä-Timor, Lesotho ja Kanada.
Qatarissa on rikkaita. "Alle miljoonan asukkaan öljyvaltio Qatar on yksi maailman rikkaimmista valtioista. CIA:n The World Factbookin mukaan Qatarilla oli vuonna 2009 maailman toiseksi suurin bruttokansantuote henkeä kohden, 119 500 Yhdysvaltain dollaria – vain Liechtenstein oli sitä edellä"

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 27.10.2012 - 03:11

olisiko vastaus kanada ;)