Jos ihminen rupeaa harrastamaan jotakin, niin voiko hänet irtisanoa siitä osaamattomuutensa vuoksi?

Kansalaisopiston tunneilta erotettiin osaamattomuuden vuoksi.

Avainsanat: kansalaisopisto irtisanominen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.10.2012 - 00:36

Kuulosta aika oudolta.
Tässä Kuopion opiston sivuilta tietoa, nillä on tosiaan vaatimuksia, ainakin jos "Jos tarvitset opintopisteitä".
kansalaisopisto.kuopio.fi/fi/opiskelu/
Googleta (Kansalaisopisto) oman opistosi sivuille, varmaan tiedätkin sen jo.

Opintopisteet
Jos tarvitset opintopisteitä opinnoistasi kansalaisopistossa, ota jo opiskelusi suunnitteluvaiheessa yhteyttä aineen suunnittelevaan opettajaan henkilökohtaisen opintosuunnitelman laatimista varten. Ilmoita asiasta kurssin alussa myös kurssin opettajalle. Merkintä edellyttää säännöllistä osallistumista kurssille sekä hyväksyttyä edistymistä opinnoissa. Opintopistekokonaisuuden voi muodostaa yksi tai useampi kurssi. Opintopistetodistus maksaa 5 €.

Onko näistä apua ongelmaan ?
www.jyvaskyla.fi/kansalaisop...nta-ajatus

Laki vapaasta sivistystyöstä 21.8.1998/632
www.finlex.fi/fi/laki/ajanta...sty%C3%B6*

Laki taiteen perusopetuksesta 21.8.1998/633
www.finlex.fi/fi/laki/ajanta...erusopetus

Kysyjän kommentti

Kiitos. Hienoja mielipiteitä tuli, mutta sinä laitoit ihan mustaa valkoisella.\r\nMenemme ensi maanantaina kuoroon ja siellä onkin jännät paikat. Oletan niin, sillä avaudun aivan tasan tarkkaan tämän irtisanotun ihmisen takia.\r\nEn itsekään pääse helposti korkeimpaan ääneen - eikö siis minutkin pitäisi irtisanoa harrastuksesta?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.10.2012 - 07:04

Enpä ole ennen kuullut tuollaisesta. Eikös sinne mennä yleensä harrastamaan ja opettelemaan jotakin. En osaa kuin ihmetellä..pitäisi tietää enemmän asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2012 - 07:59

jopas jotakin
olen luulut että se pb vapaaehtonen
harrastus paikka
eikä mikään korkeakoulu
jossa pitää olla oman opinsa seppä
eikös siellä sitten oppis
jo haluja olis
en ymmärrä sitä erotusta
mutta toisaalta jos on esm. kuoro
ja esiintymisiä niin saattaa olla että siellä se vaikuttaa
jos ei osaa pysyä laulussa mukana ..
mutta äänellään se variskin laulaa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.10.2012 - 08:42

Tuntuu varsin erikoiselta tapaukselta! Taitaa Savossa olla eri säännökset kuin täällä Lounaisessa Suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.10.2012 - 14:20

En ole koskaan kuullut että harrastuksesta erotetaan. Tosi outoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.10.2012 - 21:17

o on tosi outo juttu, Otetaanko napsussa käyttöön, jos et tiedä vastausta, lennät pellolle.