Mitä on löytynyt äskettäin avaruudesta? Todennäköisesti.

Avainsanat: erikoinen löytö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.10.2012 - 21:44

Amerikkalais-ranskalainen tutkijajoukko on löytänyt avaruudesta kaksi kertaa Maan kokoisen planeetan, joka koostuu pääosin timantista.
Noin 40 valovuoden päässä Maasta oleva planeetta kiertää Kravun tähtikuviossa sijaitsevaa tähteä niin lähellä, että sen pinnan lämpötila on yli 1 600 astetta

- Planeetan pinta on todennäköisesti grafiitin ja timantin peitossa, kuvaili tutkija Nikku Madhusudhan Yalen yliopistosta.

Onhan sieltä löydetty vaikka mitä, mutta tämä on aivan huimaavaa, jos se on totta.

Lähteet:
iltalehti

Kysyjän kommentti

Kiitos sinulle hyvästä vastauksestasi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.10.2012 - 17:59

Siellä se on ollut maailman tapista lähtien timantti meinaan. Sen vuosi on ainoastaan 18h?

Lähteet:
www.hilavitkutin.com/2008/02...aruudessa/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2012 - 20:55

timantit ovat ikuisia
jopa avaruudes :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 15.10.2012 - 20:34

En ole seurannut, mutta joltain planeetalta taisi löytyä merkkejä vedestä.