Harrastatko kansalaisopistossa jotakin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.10.2012 - 23:41

En valitettavasti harrasta, vaikka olisin kyllä halunnut osallistua kansalaisopistossamme, sekä kudonta-, että keramiikkkursseille. Kotiteollisuusasema, jossa nuo kansalaisopiston kurssit on aina paikkakunnallamme pidetty, siirtyi useamman kilometrin päähän kotoani. Tässä syy miksi en harrasta mitään opistossamme, . Autottomana sen nykyiseen sijaintipaikkaan kulkeminen iltaisin olisi ollut liian hankalaa. Pyörällä ei aina voi mennä kaikkialle vaikka se useimmiten näppä kulkupeli onkin. Ukkoni ja tuttujen autonomistajien kyyteihin en taas voisi joka kurssi-iltana turvautua. Olisihan se väärin velvoittaa heitä kuljettamaan minua johonkin sellaiseen tapahtumaan mihin he eivät itse halua osallistua. Sitäpaitsi tuskimpa kukaan heistä olisi ollut valmis vaihtamaan työvuorojaan usean kuukauden ajan kerran viikossa toiseksi vain päästäkseen kuljettamaan minua jollekkin opistokurssille ja sieltä pois. Linja-autolla täältä ei iltaisin pääse mihinkään, tai pääsee kyllä, mutta takaisintulo tuottaisi ongelmia.Taksikyydit opistolle tulisivat puolestaan liian kalleiksi. Ikävää mutta totta..

Kysyjän kommentti

Kiitos.\r\nSe on harmi että ne ovat joko liian hankalan tien takana, tai sitten ajat ovat sellaiset, etteivät esim. vuorotyöläiset pääse - ainakaan joka kerta.\r\nJoissakin opistoissa järjestetään aamu- ja iltatunteja juuri vuorotyöläisten takia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.10.2012 - 08:06

En harrasta, kun kolmivuorotyön vuoksi on äärettömän vaikeaa saada aikaa järjestetyksi. Kivikurssille olisin halunnut mennä. Opettelemaan korukivien hiontaa, kun kullanhuuhdonnan sivutuotteena on joitakin mielenkiintoisia kiviä tullut. Unakiittia ja granaatteja lähinnä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2012 - 08:35

Minä olen niin paljon talviaikaan poiss kotiseudultani, etten ole mitään kursseja oikein voinut valita. Eikä kannata maksaakaan muutaman kerran pistäytymisestä. Harmittaahan tuo, mutta se on nyt minun valintani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2012 - 15:55

Muita harrastuksia on riittämiin. Joskus nuorempana kyllä käytiin jos jonkin näköisiä kursseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.10.2012 - 18:02

En harrasta koska ovat tuolla kaupungissa iltaisin, enkä halua liikkua yksin iltapimeällä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2012 - 21:03

olen käynyt vesijumpassa jo ijät ja ajat
jumpassa kävin ,mutta nyt on muutaman vuoden ollut
hieman kipuilua lonkassa jotta se jäi
enkä aina päässyt vesijumpaankaan :(
mutta joskos tämä tästä ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.10.2012 - 22:06

En ole kansalaisopistossa, nyt on alussa vammaispalvelun verkkokurssi netissä joka kestää noin 2 kk.
ei jaksa enän iltasella lähteä, kunhan oppii äivän työt kotona se minulle hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2012 - 14:47

Posliini maalausta harrastin 15 vuotta ja nyt neljäs vuosi meneillään englannin parissa.