Onko kokemuksia Vilnasta/Latviasta tammikuun alkupuolella, millaiset säät yleensä on? Ajatuksena lähteä mahdollisesti loppiaisena.

Avainsanat: vilna liettua

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.11.2008 - 23:12

olen ollut tammikuussa ja pakkasta ja kylmää tuulta oli niin että harmitti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.11.2008 - 13:54

Voipi olla nihkeä sää, mutta pakkanenkin mahdollinen.
Ei voi vielä tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2008 - 17:28

Vilnan mannerilmasto on leudompi kuin Suomessa. Talvilämpötilat ovat plussan molemmin puolin ja kesälämpötilat vastaavia kuin Suomessa. Eteläisemmän sijainnin johdosta kevät tulee aikaisemmin ja kesä kestää Suomea pitempään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2008 - 18:49

omia kokemuksia joulukuulta ja helmikuulta (eipä nyt sattunut tammikuuta). Muutama pakkasastekin mahdollista, lumi todella harvinaista, sankkoja sumuja ja muuten kosteita päiviä, omiin kokemuksiin ei sattunut puolta päivää pidempää sadejaksoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 11.11.2008 - 14:02

Olemme valinneet pääsiäisen ajan eli sää varmaan on jo silloin aika keväinen ja pääsiäisen muutoinkin mukavaa aikaa siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 26.02.2009 - 16:06

Ei missään nimessä talvella. Voi olla pakkasta ja tuulta, mutta todennäköisesti (mikä vielä pahempaa) on loskaeli ja räntää sataa. Myöskään aurinkoa ette tule näkemään, taivas on koko ajan tasaisen harmaan verhon peittämä. Suomessa paistaa talvella huomattavasti useammin aurinko. Kannattaa odottaa kevääseen.