Mistä tietää koska autoon pitää vaihtaa jakopää.?

Avainsanat: jakopää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2008 - 21:04

Jakopäänhihnan vaihtoväli on merkki ja mallikohtainen. Useissa malleissa vaihtoväli on
100 000 kilometrin tietämillä, mutta joihinkin autoihin hihna suositellaan vaihdettavaksi
40 000 kilometrin välein.

Ajokilometrien lisäksi jakopäänhihnan kulumiseen vaikuttavat myös esimerkiksi sääolosuhteet, joten hihna suositellaan vaihdettavaksi tietyn käyttöajankin jälkeen. Monesti käyttöikä on noin viisi vuotta, mutta tässäkin asiassa on merkkikohtaista vaihtelua.

- Hihnan kesto kannattaa tarkistaa merkkihuoltamosta

Lähteet:
www.pohjolantyo.fi/fi/nayta/...5212186737 - 11k

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2008 - 21:47

ennen aikojen alkua vanhoille autoille jakopään hihna tehtiin vaikka sukkahousuista. muuten auto vinku piruste ennen Tapalan huoltamoo Maariassa. nykyaikaan hienoja merkejä ja koneet digitaalisia ja kossit iso palkkasia, eikä ne edes ymmärrä reppanat kaikki mitä ne laitteet kirjottaa. translate apua on annettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.11.2008 - 22:16

Ei kyllä varmasti jakohihnaa ole mistään sukkahousuista tehty.Tuulettajan hihna kyllä vanhoihin autoihin.Ei käy sekuntiakaan jos jakohihna niistä tehdään.Terv.moottorikoneistaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2008 - 23:45

Huoltamo vaihtaa huoltokirjan aiataulussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2008 - 21:36

Tarkoitat ilmeisesti nokka-akselin hihnaa. Jos et tiedä edellistä vaihtopäivämäärää, vaihda se heti. Jos tiedät edellisen vaihtokerran, käy kato kirjastosta, löytyykö korjausopasta juuri sinun automerkillesi, siitä löytyy vaihtoväli.
Käyttöohjekirjat eivät valitettavasti aina kerro ko.hihnan vaihtoväliä.
Jonin13 vastaus on hyvä, mutta joissain autoissa vaihtoväli on jopa vain 3,5 vuotta tai jokin kilometrimäärä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 12.11.2008 - 17:11

viimeistään sit ku venttiilit ottaa nokkiinsa!