mikä on Suomen rumimpia murre kieliä , ei lasketa Turun kiält ,se oo vaa parem puhut ko kirjotettun, ja määki ole puhun sitä ain.

harvon määkin sitä kirjota, mut minu lasketa Turkulaiseks ko mää olen syntynyt heidekenil ja mun molemma mukulan, se o arvuuttelemist jos muut arva mist mää olen kotosi.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2008 - 21:08

En tiedä rumimmasta, mutta kärkisijaa tavoittelee varmasti "rantaruotsi" jota kuulee osassa lounaista rannikkoa.
Esimerkkinä vaikkapa : Vad kostar haukikilo ?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2008 - 20:21

kaikissa on oma viehätysvoimansa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2008 - 20:21

veltto savo, ehdottomasti kauheinta mitä ihminen voi suustaan päästää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2008 - 20:29

Enpä sanois/osaa sanoo, must kaikki murteet on suomenkielen rikkautta ja niist pitää nauttii, ihanaa kun joku puhuu/uskaltaa/viittii/kehtaa/jaksaa viljellä murteita / omaa murrettaan, josta muutkin saa sitten nauttii, tätä mielt mie.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2008 - 21:05

Jokku väittäävät jotta:

Pohojammaan murre riipii hermoja epäinhimillisen paljon.

www.isoosormus.net/

Lisätty: 03.11.2008 - 21:06

www.isoosormus.net/murretesti.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2008 - 23:26

anopin karjalan kälätys kävi aikoinaan aikalailla hermoon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2008 - 23:49

Kaikki toinen toistaan loistavimpia.
Harvoin onneksi kuulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2008 - 11:45

Kaikki murteet on kirjoitettuna aivan kamalia, mutta puheena ihania. Ruman kuuloista on kun ihminen, joka ei osaa murretta yrittää "väkisin vääntää".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2008 - 21:43

Turun murrehan on selvästi puhevika, savon murre taas kauneinta ja aidointa Suomen kieltä. Ruminta on stadin slangi. Lähes joka sana alkaa S-kirjaimella ja on kopioitu joko englannin tai ruotsin kielestä. YÄK.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2008 - 08:17

Ehdottomasti savon murre. Sille ei oel "kilapilijaa".

Lisätty: 10.11.2008 - 08:22

Korjaan painovirheet (ei ollut murretta) eli
ole..... kilpailijaa.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2008 - 09:19

Mielestäni murteet on suomenkielen rikkaus.