Miltä sinun joulusi tuoksuu?

Joulusaunalta, aurinkorasvalta, joululeivonnaiselta, glögiltä vai joulukuuselta?
Minun jouluni tuoksuu kaikilta paitsi aurinkorasvalta, mutta Sunnuntain gallupissa voi valita vain yhden, joten valitsin joululeivonnaiset. Entä sinä?

sunnuntai.rwcmp.com/878/ZvIf...IfGk1vTFQI

Vastaamalla gallupiin osallistuu samalla arvontaan, jossa voi voittaa yön Kemin Lumilinnassa. Olisihan tuolla hauska käydä ja yöpyäkin, varmaan siellä nukkuisi yhtä hyvin ellei jopa paremmin kuin omatekoisissa lumiluolissa nuorena.

Avainsanat: joulu joulun tuoksut kilpailut gallupit kemin lumilinna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2011 - 14:42

Hyasintilta. Ilman sen tuoksua ei minulle joulua tule. Astmaisena joudun hönkäisemään hoitavaa astmalääkettä ehkä pari ylimääräistä kertaa, mutta se ei tässä tapauksessa haittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 15:42

Kyllähän se glögi,pipparit ja ruokapuoleltä ihana lipeäkalan tuoksu.
Ei älkää juosko karkuun. Se oli sodanjälkeinen ainoa ruokakala ja sitä sanottiin kapakalaksi.
Ostettiin kuivina kuin halot ja lipeäkivilupa haettiin paikalliselta nimismieheltä, jossa sitä tuhkan kanssa liotettiin. Ja sitten monta vuorokautta kylmässä vedessä,joko sulassa ojassa tai isä vaihtoi veden joka päivä.
Viiden päivän perästä liottamisesta oli syötävää.Valkoinen kastike siihen ja vot pojat perunoiden kanssa
meni, että huiske vain kävi. Niin sehän keitetiin suolalla maustetussa vedessä ja päälle lautaselle
ripoteltiin maustepippuria. Taisi isällä olla omajuomansa, mutta se ei tuoksunut meidän huushollissa, isä oli herrasmies ja osasi ottaa kohtuudella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 16:00

Kinkulta, kukilta ja glögiltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 16:28

Jouluni tuoksuu mausteille, makealle ja hyvälle ruualle. Myöskin hieman kukkasille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 16:37

Pipareilta,hedelmäkakulta,Joulutortuilta,kinkulta,lanttulaatikolta,näistä tulee joulun tuosu kotiimme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 16:37

Kynttilät ja kinkku.Kaneli ja riisipuuro.

Lisätty: 01.12.2011 - 07:57

Joulussa paljon tuoksuja.Savunhaju meillä ainakin on ,kun saunalämpiää ja leivinuunissa valkea palaa.Saunanhajut jää piharakennukseen ja vihreän vihdan,Ruuista ja laatikoista tulee tuoksua ja pullakin tuoksuu.Kissat tuoksuu hyvälle.Että kyllä mauhermoja ja hajuaisteja koetellaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 16:50

Joulusaunalta, suklaalta ja kirjoilta. Hyasintti on myös ehdoton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 18:45

Hajusintistä en välitä, mutta kaikki muut jouluiset tuoksut on tervetulleita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 20:05

Minulla myös tuo joulu tuoksuu kaikilta muilta kun aurinkorasvalta...
Osallistuin eilen jo tähän kisaan...
mutta valitsin kuusen... tässä kisassa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 22:30

Joulusauna ja vihta.Kynttilät ja piparit....Laatikot...Hajusintti ja minä ei sovita samaan kämppään;saan siitä kunnon nuhan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 00:36

joulu tuoksuu puhtaalta saunalta ja mummon kotitekoiselta konjakkisinapilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 01.12.2011 - 01:08

kuuselta tuoksuu ja tietysti kinkulta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 07:57

no tota noin glögin ja pipareiden tuoksulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 08:52

Tänä vuonna varmimmin glögilta (tai vastaavalta keski-eurooppalaiselta) ja kuuselta. Kotimaan joulun sijaan on ulkomaan joulu. Joulutoreilla on saatavana glögin tapaista kuumaa juomaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 12:17

Tällä hetkellä Giorgio Armanin ACQUA di Gioia;-)