Kyllä tämä yhteiskunta on hanurista ?

Jos menet niin katsoppa selli 5 siinä se lettupino makoili palju sellissä.
Sain ensimäisen tuomioni 1v 8kk kun oli nälkä ja jano varastin makkaraa oli kallista makkaraa yhteiskunnalle. Paljonko vanki päivä maksaa?
Jouduin tappajien kanssa samaan linnaan hämeen läänille. Minä en ole ikinä ollut väkivaltainen ison kokoni vuoksi en joutunut kusetettavaksi muitten vankien taholta. Silloin minulla oli reisiluu poikki (työ tapaturma) mikäs siinä oli makoilla kun sairaspäivärahat juoksivat tilille ja ruoka tuotiin sänkyyn. Kyllä nykyään vankilat ovat lepokoteja. Kyllä tämä yhteiskunta on hanurista nuorille ei aneta työtä vaan panaan linnaan yhteiskunnan elätettäviksi. minun aikaani oli onneksi töitä jota tein 12 tuntia päivässä metallimiehenä omassa yrityksessäni. Mitä sain minimi eläkeen Josta en pysty tv lupaa / lääkkeitäni 120€ / kk maksamaan kuten aiemmin kerroin. Nyt katsoisin rampana tv .tä niin minut panaan linnaan yhteiskunnan varoilla ja yhteiskunnalla ei ole sitten varaa järjestää töitä nuorille eikä vanhuksille elämän mahdollisuuksia. Pitäisi Talvisota ottaa uusiksi niin olisi ainakin töitä. Äiti sano että ota rikas akka se oli elämäni hienoin neuvo. SIIS YHTEISKUNTA ON PERSEESTÄ.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2011 - 14:44

Kyllä sinua lettupino elämä on jaksanut koetella oikein rankemman laisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 14:51

Ei taida olla maailma paljon muuttunut Victor Hugon ajoista... hänhän kirjoitti Kurjissa, kuinka kirjan sankari varasti leipää nälkäänsä ja sai siitä elinikäisen kärsimyksen kun yhteiskunta häntä vainosi. Ja kuitenkin hän oli hyvä mies ja onnistui jopa saamaan aikaan hyvää tässä maailmassa. Voimia sinulle ja koitahan säilyttää huumori, sen avulla jaksaa yllättävän paljon sontaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 15:44

Jos ei yhteiskunta, niin ihmiset kaikki ovat sieltä tulleet. Hui kun Sirkka on tuhma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 16:09

Mitä jos muuttaisit Espanjaan?
Täällä saisit hoidon ja lääkkeet ilmaiseksi, eikä televisiolupaa tunneta. Verosi olisivat minimaaliset, jos ei peräti nolla.
Pyörätuolilla pääsee hyvin liikkeelle ja nekin ovat monella kuin formuloita suomessa yleisiin käsin rullattaviin verrattuna. www.youtube.com/watch?v=FDrZh8z1b4Q
Jos valtiolta sattuisi raha loppumaan, niin Suomesta lähetetään lisää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 16:54

Voi mitä papiti kirjoittaa eikö ole upeeta. Mutta ei sinnekkään helppo ole lähteä. Vai mitä.

Mutta kirjoitat ihan reipaasti elävästä elämästä etkä haudo niitä sisuksissasi. Se on hyvä. Tietää sellaisetkin jota ei muuten tietäisi. Tottahan toki asiasi on
Me ollaan orjia ei siitä mihinkään pääse. Yhteiskunta tarvitsee meitä rahallisesti ja tahattomasti. Sillee maapallolla elämä rullaa. Ihan kun kääretorttua vääntäisi
.Lopuksi olemme poissa.
Minulle kotoa annettiin neuvo että saat varastaa, mutta auta ja varjele jos kiinni jäät, sitä ei pidä tapahtuvan.Se oli vahempieni neuvo ja sanoivat älä kerro nimeäsi koskaan.Ihmettelin vielä yli 50 .senäkin tuota asiaa että miksi ja mitä tarkoittivat.
Kirjoituksia kun pikkupojat nakkeja ja ruokaa varastaneet kaupasta, ei se ole uutta ollenkaan. Miten on mahtaneet kuitata tuon tekosensa.
Onhan ihmisen päästävä purkaan omia tuntojaan.Avaa muidenkin silmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 18:43

Ei niin pientä tarinaa, ettei totta olisi toinen puoli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 19:03

Tottahan sie lettupino haastat mutta muistin Sinun olevan silloin aikoinaan hämeen läänillä ratista mutta taidan sitten muistaa väärin.Ps.Oletko Tri Bobin ja Bill W:n palavereissa viime aikoina käynyt?Tsemppiä vaan Palokkaan Myös M.Nykäseltä Jyväskylän poikia myös....;))

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 20:02

Totta taitaa olla toinen puoli..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 23:06

Papitilla varsinainen unelmayhteiskunta houkuttelemassa,mitkä on vuokra-asunto markkinat?
Lettukasan kysymykseen,tämä yhteiskunta on hanurista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 00:52

olen vielä itse toiveikas nuori aikuinen, joka uskoo että me kansalaiset teemme yhteiskunnan ja yhteiskunta pyrkii ottamaan meidät kaikki huomioon mahdollisimman hyvin. Joten ei, ei yhteiskunta ole hanurista. ^^

Tuo kuullostaa todella isolta tuo 120/kk, voisin kuvitella tämän juuri aiheuttavan rahahuolia. mielestäni vaikka meillä on terveydenhuolto yritetty hoitaa mahdollisimman tasa-arvoisesti ja tuuriin katsomatta ei se silti ole täydellinen systeemi.

minulla ei ole kuitenkaan kovin laajaa kokemusta terveydenhuollostamme. nämä kaksi esimerkkiä ovat täkeimmät tätä vastausta varten:
mummoni syöpähoito kustannettiin verovaroilla, mutta minun elämänmaittaisen jatkuvaa atooppista ihottumaa joudun hoitamaan ominvaroin (onneksi se ei sentään ole kovin kallista kuussa).

Lisätty: 01.12.2011 - 01:07

löysin vielä tämmöisen kelan sivuilta,
aika monet lääkkeet kuuluvat tuohon korvattavuuden piirriin.

Vuotuinen omavastuuosuus ja sen täyttyminen

Maksat itse aina osan lääkekuluistasi ns. omavastuuosuutena. Jos saman kalenterivuoden aikana korvatuista lääkkeistä, kliinisistä ravintovalmisteista ja perusvoiteista maksamasi omavastuuosuudet ylittävät 675,39 euroa kalenterivuodessa, sinulla on oikeus lisäkorvaukseen. Vuotuisen omavastuuosuuden täytyttyä maksat jokaisesta korvattavasta lääkkeestäsi 1,50 euroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 01.12.2011 - 01:16

jaa'a, oma katto on pään päällä, jääkaapissa on ruokaa, vaatteet ovat ehjät ja puhtaat, työpaikka on, 3 lasta ja eukko, äänestämässä käyn joka kerta, vaikkakin "vääriä" henkilöitä, nuorin pääsee päivähoitoon heti kun raaskimme sen sinne viedä, täytyy sanoa että voisi tämä yhteiskunta surkeammassakin jamassa olla, ( esim. iranin tyyppinen tai pojois-korealainen tai vaikka vaan kreikan mallin mukaan toteutettu, en tykkäisi amerikkalaisestakaan), tietysti onni täällä vaihtelee ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 18:00

Sen huomasi ministerin mieskin .....ja poks.

papitille; tulin viime yönä Espanjasta, ei kuulu minulle!