Oletko viettänyt joulun ulkomailla?

Miltä se mahtoi tuntua?

Avainsanat: joulu ulkomaat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2011 - 08:25

Olen viettänyt ainakin kerran ja se oli ikimuistoinen juhla. Lauloimme joululauluja ainakin 6 eri kielellä. Tilaisuus oli harras ja liikuttava. Söimme notkuvista pöydistä herkkuja, tanssimme ja olimme joulukokolla rannalla tähtitaivaan alla. Todella upea joulu ja haluaisin vielä joskus pois Suomesta juuri jouluksi.

Lisätty: 30.11.2011 - 16:32

Ps. Eihän missään säännöissä kielletä viettämästä joulua ulkomailla. Miksi olisi aina pakko olla kotosalla..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:27

En ole, mutta haaveilen vielä joskus niin tekeväni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:30

Kyllä aika monta kertaa.
Wienissä sukulaisten luona, tyttären luona sekä Tanskassa että Amsterdamissa. Nyt mennään Prahaan ihan kahdestaan.
Mukavia muistoja on noista kaikista jouluista, joulu Euroopassa on monesta syystä ihana, kauniit joulutorit jne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:31

Enpä ole ollut ja ei edes haaveita ole ollut. Nyt vanhempana olen haaveillut valmiista joulusta
suomalaisessa maalaistalossa, mutta epäilen, että sekin on vain unikuva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:31

olen viettänyt pari joulunaikaa ulkomailla, ja olihan nissäkin jouluissa oma viehätyksensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 09:36

En ole koskaan viettänyt joulua ulkomailla. Enkä ole osannut edes haaveilla siitä. Minusta vaan kaikki joulun hössötys on liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 10:38

Muutaman kerran Teneriffan Puerto de la Cruzissa.Oli aito Espanjalainen joulu.Mahtavaa...Heillä lahjatkin jaetaan hieman eri päivänä, kuin meillä.Ja muutenkin on rennompaa...Oi niitä aikoja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 11:33

En enkä vietä, kyllä Joulu kuuluu viettää kotona...

Ei edes suurimmissa haaveissakaan ole ollut Joulua lämpimässä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 11:51

Ei ole oltu ulkomailla.
Maatilajoulu kerran vietettiin keskisuomessa ihan kahdestaan
Kiva paikka ja tunnelma. Hyvää ruokaa ja juomaa tarjolla riittävästi.
Kokemisen arvoinen asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 15:59

Viime Joulun ja uudenvuoden vietin Espanjassa :) oli mukava ja erilainen kokemus. Joululauluja laulettiin paljon eri kielillä ja tanssittiin ja kaikki olivat todella iloisia ja onnellisia. Tykkäsin, vaikka ei perus joulukuusta ollutkaan. Vaihtelu virkistää :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 16:48

Olen viettänyt yhden joulun Espanjassa ja täytyy sanoa, että oli mukava kokemus. Kävelimme illalla kadulla ja kaikki toivottivat toisilleen hyvää joulua, muutenkin ihmisillä näytti olevan ilo pinnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 17:00

Olen Jouluna aina ollut maalla omassa kotona ja nykyisessä. Elämäni aikana yhden kerran muualla .Mutta Suomessa kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 01.12.2011 - 01:21

en ikinä, eikä tulevaisuudessa pitkään aikaan, pikku neiti haluaa nähdä pukin monena vuonna ensi vuodesta eteenpäin ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 10:21

taitaa olla kulunut viisitoista vuotta siitä kun viimeksi vietin Joulun Suomessa

nyt olisi tarkoitus olla kotikulmilla ja ihmetellä miltä se vaihteeksi täällä tuntuu, ainakin tämä ensimmäinen viikko Kainuun korvesssa tuntui aika viileältä ja pimeältä, melkein tekisi mieli karata takaisin lämpöisten vetten ääreen ....

terkut