Tuleeko teille ihan oikea joulukuusi?

Mie tykkäisin havuntuoksusta jouluna ja oikeasta kuusesta,mutta meille ei kuusi mahdu mihinkään,kun on niin ahtaat tilat.

Avainsanat: kuusi aito

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2011 - 08:27

Meillä on jo joulukuusi entisellä paikallaan ulkona ja eilen laitoin siihen kynttilät. Sisälle otan vain kuusenoksia isoon savikulhoon. En ole halunnut kuusta sisälle enää pitkiin aikoihin. Ei ole oikein tilaa ja minusta se on kauniimpi ulkona, kun (toivottavasti) oikea lumi kuorruttaa oksat kauniisti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:28

Astmani vuoksi meille ei tuoda kuusta ollenkaan, vaikka sen tuoksu kyllä toisi joulun tullessaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:29

olen allerginen kuuselle, eipä ole naismuistiin ollut joulukuusta sisätiloissa. eikä edes lasitetulla parvekkeella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:32

Maalle laitetaan joulukuusi vaikka joulunpyhät ollaan poissa Suomesta. Loppiaisen jälkeen viedään kuusi pois.
Aina aito kuusi ilman muuta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:38

Ei tule, noin 22 vuotta sitten sain mieheni mielen muuttumaan kaupungissa kun oltiin, että meille
tulee vain muovikuusi sellainen pikkainen. Vähän aikaan siitä jurputettiin, mutta katos vain sain
tahtoni perille.
Nyt tyttäreni toi 2 jouluna parvekkeelle tänne Keuruulle muovikuusen, mutta tänä vuonna ei tule sitäkään.
Kun en itse pysty laittamaan, en hanno toistakaan vaivata.
Minulla on kauniit valot lasitetulla parvekkeella, tähti sisällä johtamassa tietäjiä syntymämajan luo.
Kynttilöitä, vaikka olen aika laiska polttamaan niitä, mutta toki laitan.
Pelkään vähän kun olen huononäköinen että saan täystuhon aikaan niillä.
Eipä ole kultaa, eikä mirhamia, mutta joulunsanoman pyrin säilyttämään kirkkaana, ohittaen lahja-
paketitkin. Tosin enhän tiedä tuoko pukki minulle mitään, mutta on hän aina jotain keksinyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 09:38

Meille tulee eka kertaa tekokuusi,koska sellainen tuli hommattua viime vuonna kun akoi jouun alennus myynnit. Saa nähdä kuinka se pysyy edes pystyssä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 10:39

Meillä on kuusi jo kaunniissa led-valoissaan pihamaalla.Sisälle en ota, koska sitten niiskutamme vain kaikki entistä enemmän.Vaikka tykkäisin kyllä koristella sitä ...
Muita joulun koristeita sisälle kyllä laitan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 11:18

Meille tulee ihan oikea joulukuusi, voisin väittää että lasten tähden mutta se olisi vale... Kyllä minäkin nautin oikeasta kuusesta, vaikka joka joulu tuntuu vähän pahemmalta kaataa hyvä puu lyhyen ajan tähden. Jos ja kun joskus kypsyn luopumaan joulukuusesta, en kyllä ota muovipuuta tilalle vaan ostan vaikka ison huonekasvin jonka koristelen, tai täytän kodin kukilla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 11:28

Minulla muovi kuusi joka on todella kaunis ja iso, ei oksan oksaa puutu, ja on melkein aidon näköinenkin vielä...
Kaupat pullollaan jos minkälaista kuusta niin aitoa kuin muovia...

Itse olin joskus muinoin tarkka kuusestani, maksoi mitä maksoi, vielä kun aitoa halusin ( latva kuusi)...
Nyt on ajan toiset yritin yhtenä vuonna hakea kuusta, tuloksetta, sellaisia heinäseipäitä kun nykyään myydään ei voi kuuseksi sanoa... ( minulla aina ollut postikortti joulukuusi)..

Kerronpa erään tarinan, joka sattui vuosia sitten ( silloin ei ollut vielä minulla tuota muovikuusta)

Asuimme Ilpoisissa sitä ennen, ja minulla ihan oma kuusi myyjä joka siellä kuusia myi, hänelle vaan ilmoitin että yli 2m tasainen, siis postikortti kuusi.. ja seuraavana päivänä hän tuon oli minulle hakenut.. ( taatusti oli hänen kallein kuusensa)
Ilpoisten ajan selvisin hänen kanssaan moiitteettomasti nuo vuodet.

No muutimme Härkämäkeen Turun toiselle puolen tyystin, joten päätin että saan tuon kuusen läheltäkin... Mutta kuinka kävikään..

Katsoin myyjän kuuset, niissä ei mitään minulle kelpaavaakaan, selitin mitä halusin, yli 2m tasainen ei yhtäkään oksaa puutu ja latvakuusi tuon olla pitää...
Myyjä lupasi hommata tuon seuraavana päivänä...
Mieheni kanssa mentiin kuusta hakemaan, minulta melkein itku pääsi, minkä pirskatin kuusen tuo myyjä mulle oli hommannut, pituutta oli vähän yli metri, ei todellakaan minulle kalpaava..Myyjä huusi minulle kuin syötävä, että hän on tämän kuusen minulle tänne järjestänyt ja se on otettava...

Huusin takaisn pää punaisena, että tuossa ei ole yhtäkään asiaa mitä pyysin... joten pidä heinäseipääsi...

No siitä menimme kotiin, ja hetken päästä ovikello soi, että usko tuo pahuksen kuusi myyjä tuon metrin hukkapalan kanssa ovellani ja vaati että minun on tuo otettava!
Paiskasin oven kiinni ja ilmoitin, että mikään maailmassa tuossa kuusessa ei ole minulle mitään, kun et lupaustasi edes pitänyt...

No siitä sitten suuntasimme Ilpoisiin, tuon vanhan kuusimyyjämme luo, hän sanoi että kyllä häneltä tuo minun kuusi löytyy ja hän tuo sen minulle kello 19.30 siihen kuusikauppiaan vierteen joka minua oli huonosti kohdellut...

No olimme vähän ennen lähistöllä, kun huomasimme että nyt kuusikauppiaani tuleekin peräkärrynsä kanssa, ja voi mikä kuusi kaikki mitä minä olen vaatinutkin kuuseltani, siinä sitten teimme kaupat suureen ääneen, jotta tuo halpamainen kauppias saa nenilleen... ( ja valkoiseksi tuo menikin)..

Seuraavana vuonna olin tilannut eräältä vanhalta avioparilta lohta ( jota he myivät halukkaille, tuli joltain kalastajalta suoraan, monet perheet tätä tilasivatkin)..

No sitten istuin heidän kanssa kahvia juoden ilman turinoita en kehdannut pois lähteä...
No siinä he sitten keskustelivat että nyt on uudet kuusikauppiaat tuossa Härkämäen kaupan vieressä, heidän poika kun ei enää sinne tule kuusia myymään, sai viime vuonna niin harmittavaisen asiakkaan että hänellä koko joulu tuon naikkosen takia pieleen meni... ( sapetti niin)

Mulla meinas kaffet mennä väärään kurkkuun ja yskiä rykisin...
Vaimo tajusi että minähän tuo naikkonen olin, ja siinä me sitten nauraa pärskyytettiin, he olivat ystäviäni siihen asti kunnes muutimme sieltä pois ja tuota lohta tilasin joka vuosi ...

( mies kuollut vuosia sitten, ja vaimon kanssa nauretaan aina kun nähdään tät kuusi juttua, näen hänet aina kun menen vanhempiani Härkämäkeen tapaamaan)

Mutta poika ei takaisin kuusimyyjäksi Härkämäkeen tullut...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 11:39

Kyllä tulee itse haen sen. Myös koristelen ,korkeus noin 3m

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 11:48

Kolmen vaiheilla ollaan vielä tässä vaiheessa.
Tekokuusi on, luonnonkuusesta haaveillaa ja voi jäädä laittamattakin.
Ei ole sananvaltaa tässä asiassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 16:46

Tulemme aattoyönä matkoilta, mutta kuusta ei tulisi muutenkaan, sillä kaksi kissaani voisivat pitää huolen siitä, että kuusi olisi enemmän vaakatasossa kuin pystyssä. Mökillä meillä on pihalla joulukuusi ympäri vuoden.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 01.12.2011 - 01:23

oikea kuusi tulee, kävimme sitä jo koirien kanssa katsastamassa, toivottavasti tänä vuonna ei ole niin kylmää kaatopäivänä kuin viime vuonna, suli liian nopeasti ja tiputti neulaset :(