Paras jouluinen salaatti ,rosollin lisäksi.

Mietinpä tuota asiaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.11.2011 - 07:31

Rosolli ei meillä mene ensinkään,mutta ostan forssan italiansalaattia ja punajuurisalaattia missä on sipulia,sitten ostan kartanopikkelssiä ja orava hillosipuleita,jos löydän niitä jostain kaupasta,meijen kaupassa niitä ei ole,itse teen vihreän salaatin.Tarjoan nämä valmiit salaatit kauniissa ristallimaljoissa,en niissä omissa pakkauksissaan.

Lisätty: 30.11.2011 - 07:52

Voi pahkeinen,unohdin sienisalaatin kokonaan,toivottavasti en unohda sitä joulupöydästäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 07:37

makusasioita mikä paras, mutta riippuu myös onko sikaisa, kalaisa vai lintuisa pääruoka.
en ole koskaan tykännyt rosollista, lapsena sitä piti ainakin kerran maistaa, senjälkeen en ole suuhuni pistänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 07:45

Ei meillekään rosollia, kiitos. En tykkää. Kaikista niistä raaka-aineista erikseen kyllä. Sienisalaattia pitää olla, vihreää salaattia vaikka sipulilla ja appelsiinilla, tomaatti-sipulisalaatti, italiansalaattia ja esim. savulohisalaatti jota teen tulevana jouluna. Eiköhän näillä alkuun pääse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:43

Ei tule täälläkään rosollia syötyä.
Itsetehtyä perunasalaattia tulee olla joulupöydässä, nam.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:45

Lapsena sodan aikana ja sen jälkeenkin oli rosollia maalla joka pöydässä.
Se oli miltei olosuhteiden pakosta, koska viljeltiin juurikasveja ja tarjontaa ei ollut
muista aineista.
Kissaäidillä on hyvä kikka, taidanpa nipistää siitä vinkin.
Rosollia en minäkään ota, ei ole alas menoa, vaikka hyvä ruoka onkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 09:52

Itse teen rosollin ja muulloinkin kuin joulun aikaan.
Muista salaateista en oikein tiedä.
Taitaa olla hallituskysymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 11:04

Isäni teki parasta Italian salaattia kuin kukaan ikinä, nyt jo pari vuotta tehnyt tuon itse isän ohjeella...

Rosolli on ainoastaan minun juttu joten ostan sitä pikku ropposen kaupasta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 11:39

Äitini perintönä teemme itse italiansalaatin majonesikastiketta myöten. Ja se on joulussa parasta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 12:06

Meidän perheen ruokapöydässä ei italiansalaattia nähdä, ei edes jouluna, sillä siihen kuuluvat herneet ovat minulla kiellettyjen ruokien listalla ja ukkokultani puolestaan saa pahoja vatsanväänteitä omenasta. Siksi paras salaati jouluksi meillä tehdään sillistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 14:28

Minulle maistuvat waldorffinsalaatti ja savulohisalaatti, muille ne eivät kelpaa mutta jompaakumpaa ainakin ajattelin ihan omaksi ilokseni joulupöytään laittaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 14:46

Minä teen jouluksi pasta-broileri-salaatin, jota teenkin kyllä muutenki aika usein.