Kuulutko kuppikuntaan?

urbaanisanakirja.com/word/kuppikunta/

Avainsanat: kuppikunta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.11.2011 - 23:28

Olipas sanoja moneen menoon,kurakikkeli,kurkkupieru...Kuppikunta,riippuu tilanteesta.Duunissa saman "osaston" ja määrätyn aihepiirin esim.ruoka-ja viininmaistelu ystävien kesken;kuulun määrättyihin kuppikuntiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 29.11.2011 - 23:57

kait sitä johonkin muuhunkin kuntaan kuuluu kun tähän kotikuntaan ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 02:09

Pois se minusta.
Sain kutsun viininmaistajaisiin, mutta niistä kieltäydyin, kun olivat maksullinen tilaisuus.
Linnanjuhliin eikä vapaamuurareihin ole kutsua kuulunut, joten olo on varsin irrallinen ja vapaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 05:51

En kuulu ,kuulun eläinkunnan kuppikuntaan. Siellä aina lämmin vastaanotto kun muistaa siemeniä ja talia viedä.Ruokitko sinä? Olisi nyt tarpeen, pimeää kestää jo 16 h. vuorokaudesta.Kaiken tuon ajan pieni lintunen syömättä. Ilmakos aamulla, päivänvaljettua kova nälkä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 07:15

Kyllä työpaikalla on sellaisia kuppikuntia, mutta en koe kuuluvani mihinkään niistä vaan olen yhtä reilu kaikkia kohtaan, kuin muut myös minua kohtaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:10

Turussa on se Kupittaa kuppikunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:39

En ole luonteeltani kuppikuntalainen eli työpaikallahan niitä usein on, ei kiinnosta. Parempi olla erossa niistä.
Erinäisiin yhdistyksiin kuulun kyllä, sekä harrastepohjaisiin että yhteiskunnallisiin, mutta niitä ei kuppikunniksi voi kutsua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 09:11

Enpä ole paikkaani lunastanut mihinkään kuppikuntaan.
Muita kuntia on kyllä muutama.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 09:21

On meitä kaveriporukka, joka kokoontuu silloin tällöin. Eläkeläisiä kaikki.
Yleensä käymme kahvilla ja turisemme niitä ja näitä. Parisen tuntia siinä vierähtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 11:45

Turkulaisia tällä tavoin nimitellään, vaikka tuo ei taatusti minuun tai useaan muuhunkaan päde...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 16:36

Kuulun moneenkin kuppikuntaan, mutta emme ole sisäänpäin lämpeneviä. Olen piakkoin taas lähdössä lähimpien työkavereiden kanssa risteilylle. Tämä kuppikunta ei koskaan juoruile muista, piruillaan joskus toisillemme kaikella rakkaudella. Tähän porukkaan ovat päätyneet samanhenkiset ihmiset, jotka eivät ota itseään niin tosissaan, vaan osataan nauraa itsellemme toisistamme puhumattakaan ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2011 - 14:58

eipä taida sopia minun luonteelleni.
voisin kyllä käydä vierailemassa tuollaisessa ihan sikamaista uteliaisuuttani.
suutani en avaisi, kuuntelisin vaan ja sitten poistuisin. olisi taas miettimistä.