Mikä sinut pysäyttää?

Minä pysähdyin tänään kun sain tietää että rakkaall pikkusiskollani on kaksi syöpäkasvainta rinnassa. Tuntuu todellakin naurettavilta ja vähäpätöisiltä kaikki omat jutut,

Avainsanat: pysähdys syöpä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 30.11.2011 - 00:02

tuommoinen kyllä pysäyttää, siskon kummitäti jäi polkupyörän alle kuukausi sitten ollessaan itsekin pyöräilemässä, mm. jalka meni poikki, kuoli viikonloppuna tulppaan :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 02:18

Kyllä noita kuolemantauteja löytyy minunkin läheisiltäni, mutta koen, että eteenpäin on silti mentävä, kun kerran itsellä ei ole ja elämäntehtävää olisi vielä jonkin verran jäljellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 06:09

Suru on ankra, että siitä selviytyy. Se saa pysähtymään .Siihen ei saa jäädä kuitenkaan .Ettei itse sairastu.
Tyttäreni oli 37v, kun yht äkkiä olikin syöpä.Hän on selvinyt hoidoista.
Siskoni 50v, menehtyi samaan syöpää 8kk. päästä.
Meillä on oma aikamme täällä paratiisissa, maan päällä.Sitä tietää ei voi kukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 06:40

Kyllä vakava sairastuminen (oma tai läheinen) pysäyttää, silloin tulee laitettua näitä elämän ongelmia oikeisiin mittasuhteisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 07:19

Sairaudet yleensä pysäyttävät. Ajattelemaan, toivomaan ja uskomaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 09:13

Nuo tapaukset pysähdyttävät aina. Ajatukset rientävät menneisyydessä ja tulevaisuudessa.
Tuntee itsensä avuttomaksi ja voimattomaksi. Toivoo parasta ja pelkää pahinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 09:27

Kyllä vaikea sairaus itsellä tai läheisellä pysäyttää.
Myös se, että oma sisko kuoli sanotaan"saappaat jalassa" oli henkeäsalpaava ilmoitus.
Se suru on vieläkin 2/3 osan kokoisena elämässäni, hän oli minulle rakas.
Arvon tosi huomaa vasta sitten kun menettää jotain, pitäis elää niinkuin joka päivä
olisi viimeinen ja miten vaikeaa se on sanoa jollekin, että minä rakastan Sinua.
Olet minulle tärkeä, sanat juuttuvat kitalakeen.
Esimerkiksi kun muutin Helaingistä tänne kotipitäjääni, huomasin kuinka
halaus kuuluu täällä jokapäiväiseen elämään. Minulle se oli outoa ensiksi.
Olen tottunut jo siihen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 11:00

Kyllä nuo pysäyttää toden teolla...
Kauan kauan sitten kun isälläni todettiin syöpä, niin tajusin että vanhempani saattavat joskus kuolla..
Molemmat selvisivät Syövistään niin isäni kuin äitin ( Aivokasvain syövästään), elävät molemmat edelleen.. ( vanhuuden dementiaa löytyy nykyään molemmista)..
Mutta kummatkin koin todella kovana asiana itselleni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 11:28

Minut pysäytti äidin yllätyskuolema vuosi sitten, sen jälkeen elämän rajallisuus ja arvaamattomuus on kerralla kirkastunut. Lisäksi pysähdyn aina kun näen tai kuulen nälänhädästä tai lapsensa menettäneistä. Viime viikolla kaverini kaksivuotias poika kuoli, se kosketti lujaa. Ja se Norjan kesäinen tragedia tuli uniin pitkän aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 15:36

Kyllä oma tai läheisen vakava sairaus tai läheisen äkillinen kuolema pysäyttäisi kerralla.