mitä suomelle tapahtuu jos euro romahtaa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 29.11.2011 - 22:52

Jaa, vain ennustaja tuon tietää ja kärsimme näkemästään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 23:35

Tuohan miulle kristallipallo niin mie kerron siulle vaik mitä,huomenna sie saat kirjeen taikka et...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 23:38

Ehkä se ei romahda, mutta murenee, kohtahan se varmaan nähdään?
"Britannian ulkoministeriö on jo kehottanut maansa suurlähetystöjä euroalueen valtioissa varautumaan euron hajoamiseen. Ministeriö vaatii, että lähetystöt varautuvat auttamaan Britannian kansalaisia tilanteessa, jossa euron kaatuminen aiheuttaa mellakoita ja estää ihmisiä nostamaan rahaa tileiltään." www.iltalehti.fi/talous/2011...7_ta.shtml
"Euromaat sopivat Kreikan seuraavan lainaerän maksamisesta Kreikalle."
- vaikka Kreikan hallitukselta ei ole saatu sitä vaadittua kirjallista lupausta?
Tiistai 29.11.2011 klo 22.29

Sorry - on se näköjään sittenkin saatu, www.hs.fi/talous/Euromaat+so...5550384223
"Samaras taipui sitoumuksen kirjoittamiseen viime viikolla."
mutta kuinka paljon siihen voi luottaa?

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 30.11.2011 - 00:10

uhkakuvia on maalailtu viime aikoina kovasti, mutta siitä 90- luvun lamasta varmaan saa vähän vertailukohtaa, nyt käy vielä hullummin kun kaikki ovat velkaa, niin se lainaraha olisi todella kallista, saataisiin totutella taas vähän askeettisempiin oloihin täällä suomessa, nalle pärjäisi ihan mukavasti markoillakin ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 02:25

Elintaso laskee, kun tuontitavarat kallistuvat.
Jos jostain syystä markka palaa, niin se devalvoituu heti ~50% ja sama on edessä silloinkin, elintason huima pudotus.
Se ei olisi liioin mikään ilouutinen esim. asuntovelallisille, kun asunnon arvo puolittuisi, mutta velan ei.
Kyllä se on niin, että PIIGS-maat on saatava kuriin ja nuhteeseen, vaikka täältä katsoen tehtävä vaikuttaa aika toivottomalta. Maksamista tulee, mutta toivottavasti tästä selvitään edes jotenkin kohtuudella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 06:18

Kyllä niukemmat ajat kansalaisille koittaa. Yltäkylläisyys katoaa. Kun kansa on aina asioista vastuussa, tekipä herrat mitä tahansa.Rahat ainakin on mennyttä.Mitä työllä ja tuskalla kerätty valtiolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 06:38

En ole ennustajaeukko, mutta huonompiakin aikoja tämä kansa on läpi käynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 07:23

Tavallinen ihminen siitä kärsii se on ainakin selvää. Joten toivotaan viisaita päätöksiä, jämäkkyyttä näiden höpö-valtioiden talouselämään yms. Mua niin sapettaa edelleen Kreikka ym. samanlaiset ketkuvaltiot..ei liikene sympatiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:34

Markat takaisin ja menoksi niin kuin ennenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:54

En uskalla edes ajatella mitä sitten tapahtuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 09:46

Eipä tiedä missä sitä käsiään sitten pitelisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 10:51

Ainakin amerikkalaisille turisteille Suomesta tulee halpa maa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 11:51

Pahenee olot entisestään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 15:37

Ei siitä ainakaan maan taloustilanne tykkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 16:25

Eiköhän tästäkin selvitä suomalaisella sisulla. Toivottavasti kaikki oppivat läksynsä, että velka on veli otettaessa veljenpoika maksettaessa.