ostatko kaupasta 0,95eur/kg maksavia omenoita chilestä vai 2,85eur/kg maksavia omenoita suomesta? perustelut!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.11.2011 - 19:49

Meillä ei syödä ihmisten kesken omppoja,ollaan mm. allergisia, mutta meitin Jänis herkuttelee silloin tällöin ompoilla.Ja silloin kaikista halvimmalla laadulla.Ihan sama, mistä maasta on tullut, kunhan on kypsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 20:15

Ostan mielelläni kotimaisia omenoita,ostanhan kotimaista kurkkua ja tomaattejakin kaiken talvea.Kotimaista omenaa vain ei ole enää meidän kaupasta saatavana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 20:19

Just ostin Prismasta Ida red omenia pussillisen 0,29e/kg
Halvalla kun sain

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 21:43

Fiiliksen mukaan - ja tietysti saatavuuden. En ole vannoutunut mihinkään kastiin omppujen suhteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.11.2011 - 22:33

Turvallisinta olisi ostaa kotimaista. Itse en syö omenaa ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 23:04

Kotimaisista pienistä rupisista en maksa 3-4 euroa/kg, varsinkaan kun ne on ahvenanmaalaisia, olen ostellut maukkaita puolalaisia paljon alle 1 e/kg.
Chileläisiäkin ostaisin mielelläni muutakin kuin viinejä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 23:39

Tuskin koskaan ostan omenoita,juustolautaselle ehkä.Mun pikku masu ei tykkää ompuista;-D...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 30.11.2011 - 00:14

halvimmat tai lähes halvimmat maistuvat parhaalle ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 02:28

Minä suosin kotimaisia. ;-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 06:35

Ompuissa valitettavan usein päädyn ulkolaisiin, koska hyviä suomalaisia omenoita, ei kovin usein meidän kaupasta löydy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 07:36

Kotimaisia ostaisin aina, mutta taas ne loppuivat kaupasta. Puolalaisia ihan hyviä omppuja on ollut. Syön omenan päivässä. haikeana ajattelen niitä Loboja. Olisi pitänyt ostaa enemmän koska ne loppuivat jo muutaman päivän sisällä, siis kaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:28

Royal Gala on minusta maukas omena. Sitä minä yleensä ostelen.
Maku on tärkeämpi kuin hinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 08:44

Kotimaisia olen ostanut, tänä syksynä niitä on ollut saatavana (ja on edelleen) aika monta eri merkkiä ja hyviä kaikkia. Suosin lähiruokaa niin paljon kuin mahdollista.
Joulun tienoilla tulee varmaan ostettua ihania punaisia jenkkiomenoita.

Lisätty: 01.12.2011 - 08:53

3,90 maksavat ne kotimaiset omenat joita ostan päivittäin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 09:49

Ostan halvempia, jos ovat sen näköisiä, että eivät ole kuin kuivuneet rusinat.
Minulle kelpaa halpa ulkomainenkin, se on kuule rahapussi, joka mummon euro menekin
määrää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 11:48

Ulkolaisia keltaisia isoja omenoita tulee osteltua ne on mun lemppareita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 16:12

Kotimaisia ostan - toistaiseksi luotan niiden puhtauteen. Suosin muutenkin lähiruokaa. Kävin muuten eilen sitten katsastamassa tämän meidän uuden hallin Kluuvissa Aleksanterinkadulla. Kannattaa poiketa alakertaan Markus Maulavirran putiikkiin, hyvät valikoimat kaikenlaisia herkkuja. Kahvilassa nautin pikkurieskan, jossa täytteenä oli savulohta, muikkua, marinoituja siitakesieniä, porkkanaa ja lanttua. Kahvikin oli erinomaista, piste i:n päälle oli pastöroimatton maito. Aivan mahtava makuyhdistelmä, hakkasi mennen tullen normileivät. Tässä kahvilassa mennään vuodenaikojen mukaan eli koska tähän vuodenaikaan ei saa hyviä luomutomaatteja, salaattia jne. ei niitä myöskään laiteta eväsleipien väliin. Ostinpa tuota pastöroimatonta maitoa kotiinkin, raikasta ja täyteläistä.