Hämärää aamua napsuille. Heräsitkös virkeänä? Millainen on päivän sää ja keli?

Itse olin pystyssä jo klo 5.00...ei sitten millään enää uni tullut. Olen silpunnut kuivattuja viikunoita, luumuja, kirsikoita ja aprikooseja sekä murentanut pähkinöitä kulhoon. Sekaan ½dl konjakkia ja saavat liota muutaman tunnin. Ne tulevat hedelmäkakkuun. Äitini saa sellaisen jouluksi. Monena vuonna olen tehnyt ja nyt onkin hieman eri resepti vuorossa. Saa nähdä tykkääkö. Pakasteessa onkin jo muutamia lahjakakkuja. Täytyi aloittaa leipominen jo hyvissä ajoin, kun nyt on niin ihanaa olla ja tehdä ilman kiirettä. Nauttia tuoksuista ja puuhista.

Avainsanat: puuhat tiistai

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.11.2011 - 06:45

Huomenta pimeään savoon. Itse tahdon olla kanssa sellainen aamun virkku. Minusta keväällä ja kesällä aamu parasta aikaa .Ei mene nukkumiseen. Varmaan on hedelmistä ja konjakista hyvä tuoksu keittiössäsi.Meillä pappa aina laittoi tiikerikakkuun 1/2 dl konjalkkia mausteeksi. Sanoi sitä pitää vähän olla, säilyy ja mausteena.Itse en ole mitään leiponut vielä jouluun. Mutta kakuista tuleekin parempia kun seisoojonkin ajan.Nyt kyllä iloinen puolestasi että on sinullakin lepoon ja omaan tekemiseen, omaa rauhaisaa aikaa. Onnea siitä.Työelämä vedetään ihan liian kireeksi nuorillakin.Mihin johtaa ei ainakaan hyvää seuraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 06:57

Huomenta mariaana,herätty ollaan huonosti nukutun yön jälkeen,jalkarampit riivasivat minua yöllä montakertaa vaikka olin ottanut magnesiumin ja juonut vissyä ennen nukkumaan menoa,olivat pitkään poissa ja nyt palasivat uudelleen,miulla on yksi uusi lääke ja pitää tutkia lääkeinffo aiheuttaako se näitä kramppeja kyllä ne on inhottavia ja niistä on päästävä eroon.En kuitenkaan huutanut ulaanien sotahuutoa vaan hiivin hiljaa ottamaan merisuolaa suuhun,ettei perhe ja naapurit kärsineet miun kiputilasta.Tälläiset on mietteet miulla tänä aamuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 07:33

Huomenta,Taivas vaihteeksi pilvetön.Antaa energiaa.Mieliala on sään funktio.
Hurjatan kysymys tuottaa näköjään hedelmää,kun tulee pidempiä vastauksia:).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 08:36

En nyt kovin virkeänä herännyt, mutta rapsakka pieni pakkanen ja ihanan kaunis luminen ja jouluinen maisema piristi. Kiva, kun ihmisillä tosi paljon jouluisia valoja pihapiirissään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 09:05

huomenta! Fiina-koiran kanssa lenkki liukasteltu aikaisin. pikkupakkanen. nyt aivan upeanvärinen taivaanranta, aurinko yrittelee ylös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 09:14

Ei sada mutta ei mitään kylmää tullta tai viimaakaan ole...
Lumesta ei tietoakaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 09:30

No niin Mariaana , oikeaan paikkaan konjakki meni, yritin tiirata kirjoitustasi, josko se olisi alkanut hyppelehtimään, olisin arvannut mihin liotukseen konjakki olisi mennyt. No ymmärräthän leikin.
Se onkin nyt kiva kun saat räätätä ja laittaa ajan kanssa leipomuksia, sillä tunnen, että Sinulla on
lähes aina touhuntippa nenänpäässä. Ja nyt joulun aikaan ja jauhotäplä päälle päätteeksi.
Kyllä minäkin aina ennen nuorempana ja vielä 2-3 vuotta sitten laitoin ja leivoin kovasti,
mutta olosuhteet muuttivat minut kauppakassin kantajaksi
Missäs ne meidän miesleipurit ovat, vain Teerimäki on uskaltanut joukkoon.
Odottavatko kinkun paistajaisyötä, eikös illoinkin konjakkiryypyn saa ottaa, että pysyyy valveilla.
Tai tehdä konjakkisinappia. Jäädään odottelemaan mitä kukin saa aikaan ja kertoo touhuistaan.
Kyllä se joulumieli hiipii väkistenkin tupaan, vaikka aina päätän, että nyt en hössää.
Nuorin lapsenlapseni on 10 vuotta ja hän käy jo ennen joulua minulla. 4.s polvi on vielä niin pientä,
että ei taida ymmärtää pukin muorista mitään.
Kaikille touhukkaille leipureille ja joulun suunnittelijoille ripeitä otteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 09:33

Huomenta kaikille! Oulussa pikku pakkanen, ja minäkin sain pitkästä aikaa nukuttua ihanan levollisen yön, kun pojan kurkunpääntulehdus on hellittämässä.

Sinä Mariaana oletkin ahkera, aivan vesi herahti kielelle kun luin kakkupuuhistasi! Minä aloitin tänään joulusiivouksen hinkkaamalla uunin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 10:33

Kuuden aikoihin heräsin kahvipannun porinaan. Kuppi kahvia ja takaisin huilaamaan.
Sen verran hieno keli, että lenkkipolku kutsuu pikapuoliin.
Päivä näkyy kuluvan kävelyn, kokkailun ja napsuttelun parissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 12:26

Paikallista aikaa 7.30 (vastaa 9.30 teillä) heräsin aurinkoiseen aamuun.
Nyt on yli 20°C lämmöt Gran Canarian rannoilla.

Lähteet:
www.napsu.fi/matkailu/maailm...n-saa/1116

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.11.2011 - 13:45

Iltapäivää sinullekin. Olin tasaamassa univelkoja, kun puhelin herätti minut aamulla. Virkeys palautui aika pian aamukahveen jälkeen. Kirkkaanpuoleinen pakkassää vallitsee - ja luminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 17:59

Iltapäivää itäosastolta, hyvin nukutun yön jälkeen päivä onkin vierähtänyt töissä, liukkaat kelit oli kun töihin kävelin, ilman haaveria onneksi.