Minkä maan/kansan kansallispuku on mielestäsi jollakin tapaa erityisen kaunis?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.11.2011 - 17:27

jokaisessa oma viehätyksensä. mutta onhan komea pari jos naisella ja miehellä Härmän puku / Etelä-Pohjanmaan puku.
www.kolumbus.fi/erkki.lehtim...puku11.htm
www.kolumbus.fi/erkki.lehtim.../puku1.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 17:52

www.google.fi/search?pq=kans...amp;tab=wi

tässä näitä erimaidenkin kansallipukuja...
Itse en oikein noihin kansallipukuihin ole ihastunut, muttas on näyttävän näköisiä juhlissa...

Ainoa kansallispuku johon olen ihastunut Suomalaiseen on tuo Paula Pauling) tytön puku ja Elovena tytölläkin on todella nätti..'

www.google.fi/search?hl=fi&a...amp;tab=wi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 19:00

Tirolilaiset nahkahousut ja hattu ;)

Tottapuhuen olen aina ihaillut espanjalaisia kansallispukuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 21:44

www.iltalehti.fi/viihde/2009...1_vi.shtml

Lisätty: 28.11.2011 - 21:47

Tässä tyyliä ja muotia. Mikä tämän kauniimpi voisi olla. Suomalaisen kaunottaren päällä vieläpä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 23:34

Kyllä suomalaiset kansallispuvut ylimalkaan ovat kauniita. Ne ovat osoitus käsityötaidosta ja perineteestä. Kaunein suomalainen kansallispuku on mielestäni Tuuterin puku, koska siinä on paljon käsin tehtyjä kirjoiluja. Mutta samoin arvostan kaikkien maiden käsityöperinnettä Mikä tahansa käsityöttaidoilla koristeltu kansallispuku tai kansanvaate on kaunis. Itselläni oli monta vuotta Kuortaneen kansallispuku, mutta koska se ei enää minulle sopinut, niin myin sen pis nuoremmalle työtoverilleni.Nykyisin minulla on täällä Egyptissä käytössäni paimentolaisnaisen kansallispuku. Käytän sitä ehkä kerran vuodessa sopivissa tilanteissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 06:25

Paljon on kauniita pukuja mmailmalla. Itse pidän itävaltalaisten puvuista, mutta suomalaisista kaunein on edelleenkin Tuuterin puku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 07:21

Kansallispukuinen säkkipillinsoittaja on lähtemättömästi porautunut muistilokeroihini.
En tiedä onko kaunein. Muistot kultaavat kaiken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 07:55

En tiedä onko lapinpuvut kansallispukuja ,mutta kauniita ne ainankin ovat.Unkarissa on myös kauniita ja värikkäitä pukuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 08:45

Munsalan puku on mielestäni kaunis. No, oma kehu taitaa haista, koska itselläni sellainen. Käytetty viimeksi yli 20 vuotta sitten eikä enää mahdu edes päälle, kun on kokoa 34.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 09:35

Vaikea sanoa mutta kyllä kaikki pohjoismaalaiset kansallispuvut ovat kauniita, siis myös suomalaiset.
Itselläni on omin käsin valmistamani kansallispuku, olen käyttänyt sitä aikoinaan paljonkin, nyttemmin ei enää.
Lapinpuvut eivät ole varsinaisisa kansallispukuja.
Itselläni on Keuruun puku vaikka mitään asiallista yhteyttä paikkakuntaan ei ole, väreiltään se vain sopi minulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2011 - 09:40

Väiin nykyään jää niiden näkeminen, joten en muista minkä valkkaisin tähän.
Lapin puvut ovat värikkäitä ja kauniita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.11.2011 - 13:34

Niitä on niin paljon, etten pysty erottelemaan. Mielestäni Suomen kaikki kansallispuvut ovat aivan omaa luokkaansa ja todella kauniita.