Voiko olla totta,että valmis ruokiin käytetään salmonellan saattutamaa lihaa?

Meille ei kyllä osteta muuta valmisruokaa,kun pinaattikeittoa,kun en itsekkään osaisi tehdä parempaa.

Avainsanat: liha salmonella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.11.2011 - 07:54

Huomenta. Ihan juuri luin tuon uutisen ja meinasin siitä kysymystä Napsuun..sinä ehditkin sen tehdä.
Eikö ole jotenkin yököttävää? Salmonellalihasta vaikka pihvit lautaselle...yäks. Ikinä en osta noita tuotteita.

www.iltalehti.fi/uutiset/201...8_uu.shtml

Lisätty: 28.11.2011 - 08:35

Itse kokkaaminen kunniaan!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 09:07

Kaikkea kans!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 09:08

Voipi hyvin valmistaa salmonella ruokaa, mistäs se tietää ennenkö olet täysistunnolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 09:13

Taitaa olla uskominen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 09:52

Tekevät näköjään mitä lystäävät. Lienee totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 10:46

Niissähän voipi olla vaikka kissan lihaa tai rotan. Itse en niitä kyllä ostaisikaan.Minun tarvitsee nähdä mitä ruoka sisältää kun sitä itse syö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 11:49

Toivottavasti ei ole totta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 12:33

Toivon mukaan taasen sensaatiojuttu,en käytä mitään v-ruokaa,mutta niiden käyttäjien puolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 14:05

Tuskinpa mikään lehtitalo julkaisisi perätöntä uutista, sillä korvausvastuu tällaisen perättömän uutisen vuoksi on suuri. Ei siis mikään 7-päivää lehden sensaatiojuttu, joka kumotaan seuraavassa numerossa.

Johan tässä tuli ilmi lihapullat, jotka sisältävät kanannahkaa ja ehkä vähän lihaakin. Samoin olen kuullut varmalta taholta miten epäterveellisiä ovat margariinit ja rasvaton maito. Meno ei ole muuttunut, sillä vielä esim. 50-60 luvuilla margariinitehtailijat hakivat ainakin hallikauppiailta näiden myyntiin kelpaamattomat pilaantuneet lihat, joita kertoman mukaan kerättiin tynnyreihin, joissa joskus kihisi matoja. Ei varmaan mikään ihme, ettei margariini ole minulle ikinä maistunut.

Jos todella haluat tietää mitä ruokasi sisältää, kannattaa lukea Aitoa ruokaa - väärentämättömän ruoan opas, kirjoittaja Mats-Eric Nilsson. Sieltä paljastuu lukuisia yllätyksiä...

Lisätty: 28.11.2011 - 19:03

Täsmennys tietoihin: vielä 70-luvulla margariinitehtaat hakivat hallikauppiailta ei suinkaan lihaa vaan rasvaa (kokonaisista ruhoista putsattiin rasvat pois ja nämä päätyivät sittemmin margariinitehtaisiin). Kesäkuumalla nämä sitten keräsivät ympärilleen kärpäsentoukkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 21:57

Kyllä se totta valitettavasti on ja tiedän koska kolmessa valmisruokafirmassa olen työskennellyt.Sinänsä se on kuitenkin ihmiselle vaaratonta koska valmisruat kuumennetaan hyvin ja salmonella tuhoutuu jo melko alhaisissa lämpötiloissa.Paljonhan niissä firmoissa tuli nähtyä mutta en viitsi niistä kertoa ja syön kyllä makkaraa vieläkin vaikka moni jättäisi väliin nähdessään raaka-aineet...;))

Lähteet:
Teurastamo,ruokafirmat -80 -90 luvulla

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 29.11.2011 - 00:43

voihan se olla että käytetään, elintarvikkeilla ei ole 100% testausta :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.11.2011 - 13:27

Hurjalta kuulostaa, mutta jos tuo kuumennus ne bakteerit poistaa, niin ei meidän kai pidä pelätä.
Näin on varmasti ollut aina, olemme syöneet hyvällä ruokahalulla ekä salmonellaa ole tavattu.
Nekin harvat tapaukset ovat tulleet ulkomaiden reissuilta.