Mitä tarkoittaa Lause.Pantiin Virttaankankaalla puolentuntia seisten

tämä on Loimaan murretta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2008 - 19:12

Pantiin Virttaankankaalla puolentuntia seisten = Seistiin Virttaankankaalla puoli tuntia

Lähteet:
miun käännökseni/ mielipiteeni tuolle lauseelle :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.11.2008 - 18:55

no se on hyvin hauska tieto, mutta virttaan tiellä on lentokoneiden varalaskupaikka jonka vuoksi voit olla seisten pidemmänkin aikaa.

Lisätty: 03.11.2008 - 18:58

tämä tieto on julkinen, ei ainoastaan virttaallaisille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2008 - 19:42

Pantiin seisten=seisottiin, mielestäni murteen apusana pantiin, tarkoittanee jatkuvaa tekemistä. Siinä seisoskeltiin puolisen tuntia.

Vaikka olen lähtöisin Pohjanmaalta minulle on tuttu myös tuo loimaalaiseksi mainittu ilmaisu...esim. pantiin laulaen=laulettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2008 - 23:54

Joillakin on aikaa seisoskella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2008 - 21:49

Kyllähän tämä savolaisittain tarkoittaa, jotta naitiin seisaaltaan puolen tunnin pituinen varvi virttaankankaalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2008 - 09:39

Missähän tuo Virttaa leinee... aikaa siellä näyttää olevan sikäläisillä...olisko paikka Hämeessä?