Oletko paistanut adventti kinkun?

Mie paistoin pienen kinkun torstaina ja kyllä tuli kotiimme ihan joulun tuoksu paistuvasta lihasta.Kyllä se on hyvää ja kohta syötykkin.

Avainsanat: kinkku maistiainen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.11.2011 - 09:52

Löin veikka ostanko lihakimpaleen ja paistan adventiksi, mutta kun meitä on vain kaksi henkeä, niin otan jouluksi sitten ja paistelen, että saan jouluntuoksun huoneeseeni.
Minulla on asuntona semmoinen niinsanottu tupakeittiö, jossa on alkovisyvennys. On saunakin, mutta
minun fysiikani ei kestä sitä saunapuolta oikein.
Niin kinkussahan sitä piti pysyä, anteeksi vain, mutta on puheripuli taas tullut. Koittakaa kestää.
Otan kyllä jouluksi itse laitettavan kimpaleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2011 - 09:58

Ei tule koskaan paistettua kinkkua ennen joulua, ja näin on mennyt meillä kuin suvussanikin, joulun kunkku on kinkku!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2011 - 11:04

Kinkku paistetaan meillä vasta Jouluksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2011 - 12:02

En osta enkä paista kinkkua. Jotain muuta lihaa kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2011 - 12:46

Lohi on uunissa ja maistuu paremmalta kuin kinkku. Ehkä kinkutellaan joulun aikoihin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2011 - 15:41

Meillä ei kinkutella eikä kiukutella,sillä en ole syönyt sianlihaa vuosikymmeniin(pakosti salamissa,grillimakkarassa mutta en muuta sikaa).Keskitytään kalapöytään,joulukylässä poroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2011 - 18:56

Taitaa jäädä tänä vuonna kinkku ostamatta ja paistamatta.Jäi viime vuonna niin vähälle syönnille...Kalkkunaa ja kalaa tilalla!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.11.2011 - 19:16

Ei ole kinkkua, sitä vastoin keitimme äskettäin painekattilassa lihaisia hirvenluita. Ah tulee ihana lihakeitto hyvin maustuneista sekä paistuneista lihoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2011 - 20:14

Meillä ei ole ollut tapana kinkutella vuosikausiin, en itse asiassa ole tykännyt kinkusta sen jälkeen, kun siirryttiin kaupan kinkkuihin joskus 60-luvun lopulla. Yleensä savukalkkunaa, kalaa ja ehdottomasti mätiä. Tänä vuonna kotiudutaan reissusta aattoyönä, joten pääsen livahtamaan muistakin jouluhössötyksistä.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 27.11.2011 - 21:23

aikoinaan tuli ostettua halvalla iso kinkku ja menihän se vaivoin mutta jouluna ei sitten enää mennyt, piti laittaa pakastimeen ja sitten kesällä roskiin ;( nykyään yksi pikkuinen on riittänyt ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 08:38

Kinkku ei meillä kuulu ruokapöytään, ei pikku-eikä isona jouluna. Muuta lihaa on kyllä pöydässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 11:51

Meillä ei paisteta eikä syödä kinkkua adventtina eikä jouluna. Nyt oli adventtiruokana salaateja, piirakoita ja muuta hyvää, mitä edellisillan kekkereistä jäi yli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2011 - 17:36

En ole kinkkua itse ostanut enkä valmistanut. Mutta syöty on justiin pikkujouluissa tuossa lähemmässä naapurissa.Vasta jouluksi teen kun lapsetkin tulevat auttamaan syömisessä.