Uutisissa kertoivat, että tutkivat Marsin pintaa, että onko ollut bagteerikantaa ja milloin.Luulisi rahaa tarvittavan muuhunkin...

Järkeä näissä tutkimuksissa vai ei? Mitä näistä hyötyy Matti / Maija meikäläinen?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.11.2011 - 17:37

Jälkeläisitämme tulee marsilaisia, mikäli tiedemieheen on uskomista. ;-D
www.iltasanomat.fi/ulkomaat/...41879.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2011 - 18:02

Kyllähän tuo on tärkeää mitä pasiliskoja siellä on...
Täällä maassa ollaan taisteltu sika kuin lintuinfulenssankera... ja taatusti tuo Marssin projekti on huomattavasti kalliimpi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2011 - 19:06

Kyllä maailmassa rahaa riittää. Sitä ei vain saa antaa kansalle. Saadaan rahvas tekemään kaikenlaista sen eteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2011 - 19:11

Aika usein tutkimuksi juuri yritetään torpata tuolla "onko hyötyä matti/maija meikäläiselle?" kysymyksellä. Ei kaiken tiedon lisäämisen tarvitse (heti välttämättä ei koskaan) tuoda käytännön hyötyä.

Palatakseni tähän tutkimukseen saatujen vastauksien pohjalta voidaan tehdä jatkotutkimuksia jotka
-auttavat meitä ymmärtämään maapallon alkuaikojen kehitystä ja sen lajien kehitystä tarkemmin (tällä monia vaikutuksia esimerkiksi lääketieteeseen ja luonnonsuojeluun)
-voidaan hyödyntää lääketieteessä
-voivat osoittaa uusia mahdollisia uhkia joita varten meidän tulisi varautua, on esimerkiksi jo pitkään arvioitu uhkaa jossa avaruuden haitalliset eliöit esim bakteerit saattaisivat päästä maapallolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2011 - 19:12

Tärkeitä nämä tutkimukset ovat,mutta täällä maanpäälläkin on kohteita mihin ehdottomasti pitäisi sijoittaa,esim vanhusten hoitoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2011 - 21:45

Taitaa kehitellä uutta planeettaa asuttavaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2011 - 22:42

Ken kuusehen kurkoittaa se katajahan kapsahtaa. Toivoisin näin käyvän.
Joutenpäiväistä jokellusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 26.11.2011 - 22:46

Ei meidän aikakautemme tule siitä tutkimuksesta hyötymään. Varmasti olisi parempiakin kohteita mihin nuokin rahat laitetaan. Vaikka sademetsien suojeluun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.11.2011 - 09:26

Voi herran pieksut ja frouvan nappiskengät.