Millainen sinä olet lomamatkallasi? Kiireetön kuljeskelija, ihana nautiskelija, pikavauhtia kiitävä tutkailija vai jotain muuta?

Lisätty: 24.11.2011 - 15:30

Itse haluaisin nykyisin olla enempi sellainen kiireetön, nautiskeleva kuljeskelija...siis haluaisin...

Avainsanat: liikkuja loma nautinto stressi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.11.2011 - 15:34

Kiireetön kuljeskelija ja nautiskelija... tilanteen mukaan.

Kysyjän kommentti

Kiitokset vastaajille. Kiireetön kulkija nauttii kaikesta eniten..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.11.2011 - 15:04

Lomamatkaikailut on matkailtu niin työssä kun vapaa- ajallakin. Nyt nautitaan vaan tästä tasaisesta
ajan kulumisesta ja pähkillään millä sen saisi tuon arkipäivän aina kulumaan iltaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 15:16

Minulla ei yleensä ole kiire minnekään.
Kiire tai kiireen puute aiheutuu useimmiten matkaseurasta, yksi haluaa ehdottomasti jonnekin, toinen taas jää mieluummin vaikka huoneeseen istumaan, kuin lähtee sinne.
Siinäpä sitten tasapainoilet, ettei kukaan pahoittaisi mieltään.
Jos itse ehdotat jotain paikkaa, niin sinne ei halua kukaan muu. Kannattaa siis käyttää käänteistä taktiikkaa, että "Tuonne nyt ei ainakaan mennä", niin salainen toive saattaa toteutuakin.
Yksin matkustamisessa on oma viehätyksensä, kun saat mennä ja tulla silloin kun itse haluat ja minne haluat. Viikossa näkee vaikka "puoli Egyptiä", kun aikaa ei haaskaannu kohteista kinaamiseen.
Sen yksin lähtemisen järjestäminen onkin sitten toinen juttu. =D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 15:30

flexible, joustava. jos jotain hauskaa sattuu mahtumaan reissunpäälle, ei ole aikatauluista kiinni. yleensä matkustan juuri siitä syystä yksin ja meno-paluukin voi olla joustava. ei kukaan roiku nilkoissa eikä pidättele matkan pituutta tai lyhyyttä. vapaus mennä ja olla, tietyissä rajoissa tietenkin.maassa maan tavoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 15:31

Nähtävyydet nähdään omaan tahtiin, mutta joskus on nuo retket ostettava ( jos omin avuin pääsy mahdoton), mutta yleensä mennään omatoimisesti...
Kiirettä ei tunneta, yhteistuumin tehdään miehen kanssa suunnitelmat illalla mikä on seuraavan päivän toiveet...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 15:53

Kiireetön nautiskelija.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 17:30

Kiireetön ja kiireellinen .mikä tilanne milloinkin. Kivempaa kiirreettömästi kuljeskella siihen pyritään. Ikä tekee tehtäväänsä olemme huomanneet. Ikävä vaan että ei ole sillälailla vieläkään vapaa kun on kissoja ja koti maalla.Mutta säästyyhän monelta ongelmalta.Jos matkanvarrella sattuu jotan kiinnostavaa olemaan, ilman muuta jarrut pohjaan ja katsataan.Oli se vaikka kesäinen kallion kieleke ,josta näkyy kaunis järvi.Kuten sattui olemaan taipalsaressa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 18:03

Jos on aikaa lomailla, niin en suunnittele kovinkaan tarkkaan mitään.Siitä tulee vaan stressi, jos pitää höyryta tuhatta ja sataa joka paikkaan.Eikä se ole enää lomaa.Haluan kuitenkin nähdä kohteesta mahdollisimman paljon, ja jos mahdollista ympäristöä niin pitkälle, kuin suinkin vain pystyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 19:41

En ole koskaan nauttinut ohjuslomailusta - kiireetön nautiskelija, joka silti ehtii nähdä kaiken tarvittavan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 19:44

Kiireetön nautiskelija, näin pääsääntöisest. Suunnitelmat saattavat muuttua, kun matkan varrella löytyy jotain mielenkiintoista ja monenlaisia mielenkiintoisia sattumuksia on matkan varrelle osunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 20:05

Kiireettömyyden ja nautiskelun puolelle menee vahvasti.
Kamera aina mukana matkamuistoja keräämässä.
Tässäkin asiassa hiljaa hyvä tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.11.2011 - 23:15

Naatiskelija...

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 25.11.2011 - 05:34

pyrkimyksenä on tuo kiireetön kuljeksia ja ihana nautiskelija, muuten ei kannata lähteä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 06:39

jottei tarvitse olla pikakiitäjä - pitää istahtaa VIIMEISTÄÄN hotellin sängylle ja ottaa se kartta ja mittiä mitä mää oikeen haluun nähä ja tehä.
parempi kun sen teke jo alustavasti - ei tuu turhaa sählinkiä.
näin me äijän kanssa kun mentiin omatoimilomalle prahaan ja budapestiin. tammikuussa :)
oli mietitty mihin jaksetaan kävellä ja mikä on realistinen päiväreissu, ettei sitten kirraa päässä kunnei ehdikään.........
ja oli niin maan perusteellisen hyvät reissut !!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 09:04

Ilmeisesti kaikkien noiden yhdistelmä. Kaikkea ehtii kun hyvin suunnittelee, ihan kaikkea ei kulloisessakin kaupungissa ja lähiseudulla ehdi kuitenkaan nähdä. Mielenkiintoisiin paikkoihin toki pääsee aina uudestaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 10:57

Ihana kuljeskelija,kiireetön nautiskelija ja utelias tutkailija joustavan teeman mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
T67
Vastattu: 25.11.2011 - 12:18

Naatiskelija, jolla on hirvittävä hinku nähdä paljon...mutta kiirreettä ja kaikessa rauhassa!! Nautin kovasti että voin rötköttää altaalla tai rannalla kirjapinon kanssa...sekä siitä että pääsen kuikistamaan maailmaa nurkan takan mutta ihan kaikessa rauhassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 13:16

Jos kuvitellaan että olen ilman perhettä lomalla, niin olen aistit avoinna & vaisto herkkänä kulkeva kuuntelija & katselija. Kuljen ja vaellan vailla suuria suunnitelmia. Uteliaana ja avoimin mielin seuraan sydämen ääntä... pysähtelen puistoihin luonnoslehtiön kanssa, valokuvaan pieniä yksityiskohtia ja haltioidun pienistäkin kauneuden pisaroista.... tosin lasten kanssa liikkuessa olen huolestunut kanaemo: Älä koske, hyi se on likainen, varo sitä ratikkaaaa!
Taitais olla aika järjestää ommoo lommookin joskus? ;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2011 - 16:05

Yleensä naaautiskelen kaikesta mahdollisesta, enkä pidä kiirettä hirveesti mihkään. Pidän hauskaa ja nautin juuri siitä hetkestä täysillä. Pysähtelen usein reissuillani valokuvaamaan kaikkea mielestäni kaunista & mielenkiintoista & erikoista, sitten voi myöhemmin kuvien kera muistella ihanaa matkaa.