Käytätkö makkaraa ruuanlaitossa?Lihamakkaraa, vai perinteisempää "kämppinkiä" ?Merkitseekö hinta vai maku enemmän?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.11.2011 - 20:23

Maku ratkaisee. Mitä vähemmän lihaa, sen parempaa. Liha lihana ja makkara makkarana.

Kysyjän kommentti

Samaa mieltä! Kiitos vastaajille :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.11.2011 - 15:17

Joskus teen nakkikeittoa. Jos meillä grillataan makkaraa, se on Kabanossia tai Wilhelmiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 15:30

En käytä makkaraa missään ruuanlaitossa,vain kesä-tai grilliaikaan saatan lihaisaa bratwurstia tai kabaa grillata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 15:43

Monipuolista HK:n blöötä. Uunimakkaraa, makkarasoosia ja -keittoa. Kylmänäkin menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 15:53

Äärimmäisen harvoin. Ehkä kerran vuodessa makkarakeitto tai kastike. Viime kesänä söin vissiin 4 pientä makkaraa grillattuna, lihaisia pitää olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 16:06

Kyllä minä makkarakeittoa keitän ja halvemmasta päästä hyvää makkaraa.
Sillä ei pieneläkeläisen posa kestä kalliita lajeja.
Terveyskulut tänä vuonna kaikki yli perusomavastuun.
Nyt saan lääkkeet 1,50 kpl/paketti jos korvattava ja sairaalassa saisin maata 15,00 eurolla.
Toivotaan, että tässä tolpillan pysisi ja siksi makkarakeittoakin on joskus syötävä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 16:53

Kyllähän makkaran maku merkitsee kaikkein eniten .Huonolaatuista en huoli ollenkaan. laatu on tärkeää ja se maku.Ennen ostin vallan tuota kabanossia, Sitten halusin vilhelmiä.Ei mitää juustomakkaroita.Helsingin sinisessähän on laatua.Tulle hyvä soosi,Siskonmakkarasta tehdään keittoa.Lidissä on brakvurstia.

Lisätty: 24.11.2011 - 05:57

Täytyi lisätä kun muistin yhden saarnan terveyskeskuksessa.Siellä terapeutti kielsi syömästä yhtään makkaroita ja makkarasoppaa. Sieltä tuli .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 17:05

Harvoin makkaraanpuoleen kallistun, lähinnä retkieväänä, joskus kesän grillauksessa. Lihaisa versio ja hyvin mausteinen on parasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 20:33

En todella kytä lihaista makkaraa vaan ihan esim. HK:n lenkkiä esim. makkarakeittoon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 23:27

Tässä päivänä muutamana tein tällaisen keiton Votkinsin chorizo-makkarasta. Lämmittävää kylmän kauden keittoa.

Chorizo-papu -keitto

3-4 valkosipulin kynttä
3 keskikokoista sipulia
1 pötkö Chorizo-makkaraa (ohjeen mukaan Lidlistä ostettu paprika-chorizo sopii myös hyvin)
2 prk mustia papuja (GoGreen-merkkistä)
n. 1 l kanalientä
1 tölkki tomaattimurskaa
puolikkaan limen mehu (tai sitruuna)
suolaa maun mukaan
mustapippuria
persiljaa

Kuullota alussa silputut sipulit, valkosipulinkynnet ja chorizo-makkaranpalat kattilassa voissa, heitä perään hetkeksi vielä pavut ja kaada lopulta kanaliemi. Samantien perään voi heittää purkin tomaattimurskaa ja kun kaikki on mielestäsi sopivan kuumaa, mausta keitto limen mehulla, suolalla, pippurilla ja kruunaa keitto ennen tarjoilua silputulla persiljalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 09:06

Todella harvoin, joskus laitan siskonmakkarakeittoa. HK:n bleut ja muut vastaavat saavat puolestani viihtyä kaupan hyllyllä. Sen sijaan ostan joskus ns. raakamakkaroita, ovat hyviä, ulkomaalaistyyppisiä vaikka olisivat Suomessakin valmistettuja.
Makkarassa on liikaa kaloreita ja tavalliset makkarat ovat huonoja maultaan, todella tylsää syötävää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 09:07

Makkaraa käytän usein ruoanlaittoon...ja halvimmasta päästä.. hinta minulla ratkaisee aika paljon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 16:29

makkarakalakanakeittoa. en ole makkaran ystävä enkä kaveri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.11.2011 - 22:50

Kaikkea muuta makkaraa, mutten siskon- enkä verimakkaraa. Maku ratkaisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2011 - 08:31

Mattilan sipuliteestä tulee hyvä kastike ja keitto,tämä makkara on hyvin rasvainen.Teen myös siskonmakkara keittoa ja siskonmakkaroista tulee myös oivallinen kastike.Muuten syömme makkaraa vähän.