Mikä ihme näitä valtion valvovia virastoja vaivaa?

Ei riitä, että näennäistyötä tehdään Valvirassa, mutta näyttää siltä, ettei Evirassakaan hoideta hommia. Edellisen sikavideon jälkeen luvattiin tehdä parannuksia sikaloiden toimintaan ja ministeri Anttila aikoi asiaa henkilökohtaisesti valvoa. Ne on herran puheet herkässä, se sillälailla on...
www.iltalehti.fi/uutiset/201...7_uu.shtml

Avainsanat: evira ja sikatilojen valvonta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.11.2011 - 09:27

Jokainen syyttää aina toistaansa, mutta kaikki mielestäni tehty yhteispelillä...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.11.2011 - 09:01

Hämmästyin kovasti taas noita videokuvia. En tiedä mitä viraston ihmiset oikein tekevät muuta, kuin nostavat hyvää palkkaa. Eniten ihmettelen näitä eläinten hoivaajia! Törkeää! Tuollaiset ammatinharjoittajat linnaan. Syyllistyvät eläinrääkkäykseen. Miksi harjoittaa ammattia jos töitä ei kerta jaksa tehdä kunnolla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 09:05

Olen samma mieltä kanssanne. Eilen katsoin sikatarinaa, oli järkyttävää. Tuotako me syödään.
On taas eläinaktivistit tarkkana possujuhlien alla. Se on hyvä se.
Mutta kokonaan ei voi sianlihalle boikottia tehdä, se on hyvää ja ei nyt niin hirveän kallistakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 09:28

Pakko muistuttaa ettei koske ylipäätään valtion toimintoja vaan noita kahta valvontavirastoa. Pitäisi tehdä vaikka pari kertaa vuodessa yllätystarkastus sikatiloille. Mitä sitten pitää Valviran kanssa tehdä, siinähän on myös opetusministeriö yksi toimijaosapuoli, vaikea asia eli ei voi ottaa kantaa kun ei tunne koko virastoa. Jonkunhan pitäisi tarkistaa että ulkomaisella lääkärillä on oikeanlaiset opinnot. Mutta myös työnantajan tulisi kysyä tutkintotodistukset ja haastatella hakijat. Eilisaamuna eräs kertoi TVssä että on ollut kunnallisella puolella lääkärin tehtävissä yli kymmenen vuotta eikä koskaan ole todistuksia kysytty!! Uskomatonta. Ammattia on pidetty niin pyhänä ja ylimaailmallisena ettei mitään epäillä... niin kait se on. Venäläisiä ja virolaisia lääkäreitä on Suomessa todella paljon, kuka niiden tutkinnoista ja pätevyydestä tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 12:11

Eilinen tv ohjelma järkyttävää katsottavaa. Kyllä ihmisten ,eläinten pitäjinä jotain vastuutakin voisivat hyvinvoinnista ottaa. Nyt näyttää siltä että eläimiä on liikaa joka paikassa. Koska tuollaisia tapauksia .Enne oli eläimiä ja niistä välitettiin. NYt rahaa odotellan käsi ojossa siis tukia, eläinpään mukaan.Minä olen sellainen ihminen en voisi katsella huonostivoivaa eläintä.Itsellänikin olisi paha olla.Mutta kait on ihminenkin muuttunut, enemmän petomaiseksi.Eikä valvontaa voi toteuttaa toimistossa istumalla.Täytyy mennä paikanpäälle .4 käyntiä vuodessa tilalla, tekisi oikein hyvää.Muuttuisi parempaan suuntaan.
Valelääkäreistä puheen ollen ,kyllä niille jotka 10 v.tta tehneet lääkärintöitä kuuluu titteli .Ainakin harjoittelujakso täyttynyt.

Lisätty: 22.11.2011 - 12:13

Ei syyttely auta,Vaaditaan tekoja ja toimia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 12:27

Valvoo valvirra ihmisiä , evira eläimistä huolen pitää... Tätä me kaikki joudumme sietää.. Onhan se kuitenkin hyvä, että joku sen takaa ettei missään ole nitään mätää,
ei ihmisillä, eläimillä hätää
kun valelääkärit ja eläinten hyvinvoinnista piittaamattomat meitä
huijaa
eikä kukaan nosta ajoissa heitä vastaa eron työstä takavaa
nuijaa.
(lauletaan räppinä päättäjille)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 12:46

Valvirassa on valeasiantuntijoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 16:09

Hyvää ruokahalua Joulupöytään? Täällä nuo videot jos et ole vielä nähnyt.
www.sikatehtaat.fi./ ja www.sikatehtaat.fi./sikalat

VALVIRA = Valtion Aina Laiskat Viranomaiset
EVIRA = Edelleen Virassa Ilman Rahtuakaan Asiasta

- mutta alkoholitarkastukset kyllä kiinnostaa heitä kovasti,
ravintoloissa on varmaan hauskempaa käydä katsomassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.11.2011 - 18:58

Kuuntelin aamulla tarinaa radiosta ja vallan hermostuin. Siatkin saa enemmän huomiota huonosta kohtelusta kuin ihmiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 19:11

Puhuminenhan niillä hyvin sujuu korulausein.

Toteuttaminen onkin stten vallan toinen juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 20:22

Sikamainen juttu!

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 23.11.2011 - 01:35

idan kanssa samoilla linjoilla, kohua pitää saada aikaiseksi, olisi hyvä jos olisi samanlaisia juttuja vanhustenhoidosta myöskin vaalien jälkeen, eikä vain ennen vaaleja :(

Lisätty: 23.11.2011 - 05:54

näiden valvontavirastojen pitäisi valvoa myös terveydenhuollossa olevien asiakkaiden jonotusaikaa, ei näytä onnistuvan sekään, sama juttu sosiaalipuolella :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 12:24

tää ei varmaan oo kovin mustavalkonen juttu.
mikä on totta mikä ei. kuka kerkee kuka ei.
loputon oravan pyörä sanon minä.
parasta olisi valtion virkamiehet jotka tekisivät vain ja ainoastaa pistokäyntejä eläintiloilla.
todella usein