Mitä lihaa laitat kaalikeittoon?

Keitän tänään kaalikeiton,laitan siihen jauhelihaa ja savukylkeä.Lammaskaali ois kyllä ihanaa,mutta nyt en saanut lammasta kiinne.

Avainsanat: ruokaa rakkaudella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.11.2011 - 08:33

Lammasta minäkin minäkin mieluimmin laittaisin, mutta käytännössä naudan rintaa tai jauhelihaa. Tuo savukylkilisä kuulostaa herkulliselta.

Kysyjän kommentti

Kaalikeitostani tuli oikein hyvää ja keitin sitä niin paljon,että sitä riitti pakastettavaksi asti .

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.11.2011 - 08:34

Lammas olisi tietenkin parasta. Laitan joskus jauhelihaa ja toisinaan hyvää possua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 08:36

Minä laittaisin kaalia siihen ja läskiä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 08:40

Jauhelihaa ja possua. Vaikka eilen katsoin sikojen oloista kertovan ohjelman MOT.issa.
Meni melkein possun lihahalu vähäksi aikaa, oli niin pahoja kuvia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 09:42

Jos laittaisin kaalikeittoa, ilman muuta lampaan lihaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 12:15

Useimminten possun lihaa minusta se on hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 12:47

Naudan paistijauhelihaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 14:33

Paistijauhelihaa tulee käytettyä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 17:08

Naudan keittolihaa tai paistia.Harvemmin jauhelihaa.Meillä ei oikein lampaasta välitetä....Ainakaan sopassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 18:28

enpä ole aikoihin kaalikeittoa valmistanut, lammastahan siihen pitäisi laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.11.2011 - 18:53

En tee kaalista keittoa, ainoastaan laatikkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 19:08

Minäkin laitan jauhelihaa (paistettuna) ja savukylkeä. Nopea laittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 19:54

Kerran täällä sain palasen vuohta. Tein siitä kaalikeittoa punakaalin kanssa. Mutta Suomessa tekisin varmaankin sika-nauta-jauhelihasta. Rasva sopii kaalin kanssa oikein mainiosti. Kaali on muutenkin mainio pohja monenlaisille keitille ja padoille. Sen mietoa makua voi maustaa mieleisekseen. Olen muuten siinä käsityksessä, että kaaliruoat pitäisi keittää kansi raollaan, että kaalin aromit pääsevät väljähtymään tai jotain. Näin olen joskus kuullut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 20:10

Lammasta mieluiten, mutta pääsääntöisesti paistijauhelihaa. Sianlihan mausta en pidä, joten sitä hyvin harvoin ostelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 23.11.2011 - 05:52

naudan paistijauhelihaa yleensä, vaikka on sitä joskus keitelty ilman lihaakin, lopetin aikoinaan tupakanpolton ja kun jotain piti suuhun tunkea koko ajan niin söin kaalia ja pottuja raakana, kokeilin sitten kaalia myös keitettynä, raaka kaali kun kolmannen kerän jälkeen maistui vähän puulta ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2011 - 09:51

Käytän yleensä sikajauhelihaa ja yleensä mahdollisen halvinta...