Huomenta napsuille. Viime yönä on satanut ensilumen näille seuduille. Paljoa sitä ei tosin ole, mutta juuri ja juuri on maanpinta

valkeana sieltä täältä. Mites muualla Suomessa?

Avainsanat: ensi lumi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 21.11.2011 - 19:47

Etelä-Savoon tuli lauantaina näöksi, mutta eilen jo peittyi maa valkoiseksi.

Kysyjän kommentti

Kiitos vastaajille. Lumet tuli ja suli, mutta taas viime yönä on ripsauttanut hieman valkeaa sinne tänne...ei oikeastaan voi vielä lumesta puhua. Satanut enemmän jonnekin muualle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.11.2011 - 07:41

No Keski-Suomen Keuruu on vielä mustalla maalla. Saisi sitä vähän tulla, ei paljosa väliä ole.
Jos se valkaisisi maan piiriä vähäsen. Lapsillehan se olisi riemun hetki jos enempi tulisi, saisi
pienet piiperöt rakennelmia tehdä. Tyttäreni soitti juuri 3 km päästä, että on 2 astetta pakkasta ja
kun katsoinkin ulos on ohut valkea kerros lunta, joten korjaus edelliseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2011 - 07:47

Täälä ei lunta ollut ainakaan aamuun mennessä yhtään satanut, vaikka sitä odotimme.Pimeää sitäkin enemmän ja kuivaa kyllä.Mikä hieman ilahdutti.Pakkanen laskenut illasta.10 - laski 3-
Heräilin yöllä kun pihavalo syttyi useampaan kertaa. Oravat touhuaa kovasti. Etsiivät kovasti kaikkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2011 - 08:05

Lappeenrannassa satoi lauantai iltana vähän ja sen jälkeen tuli pakkanen,nyt lunta ei enää kuitenkaan ole,kun nimeksi.Eilen oli ihanan kuullas ja kaunis ilma koko päivän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2011 - 08:51

Lounais-suomessa näkyi olevan hieman valkoista lunta. Ei sitä oikeastaan vielä voi kutsua ensilumeksi.
Lämpötilakin on jo pari astetta plussan puolella ja lähes kaikki on jo sulanut pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2011 - 10:25

Pohjoinen keski-Helsinki,lumesta tai maan valakistumisesta ei havaintoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2011 - 11:27

Turkuunkin tuli hieman lunta, mutta suli heti pois joten se siitä ensilumesta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2011 - 14:17

Ei tietoa lumesta Helsingissä. Eikä kaivata myöskään lunta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2011 - 18:56

Savonlinnassa on maanpinta valkeana, lienee puolen sentin verran satanut yöllä ja illalla ripsautteli vähän lisää.