Onko olemassa kasvia (kukkaa, vihannesta,puuta..) jonka kukka yleensä aina tippuu kokonaisna kukkimisen jälkeen?

normaaleinhan tapa on että terälehdet tippuvat yksitellen koska ne irtoavat niin helposti.

Avainsanat: kukka kauneis kokonainen normaali poikkeava

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.11.2011 - 09:19

Ainakin nk. Yön kuningatar-kaktus sekä kiinanruusu ovat sellaisia. Ja tietenkin monia muita, joiden nimiä en tunne. Eivätkä kaikki kukat edes pudota kukintoaan, vaan se jää kuivumaan kasvin runkoon odottamaan "hedelmän" eli siemenkodan tai mikä nyt sitten onkaan tulossa, kypsymistä. Tällainen on mm. amppelikukkana kesällä suosittu petunia. Muuten ihan raivostuttava hoidettava, sillä jotta se kukkisi kauniisti koko kesän, niin vanhat kukinnot on nypittävä pois simenkodan estämiseksi!

Kysyjän kommentti

Monipuolisin vastaus. ^^

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.11.2011 - 19:13

Orkidean kukinta kestää aikansa, minkä jälkeen se kuivattaa ja pudottaa kukat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 21:04

Kyllä se on orkidea. Siinähän ei ole paljon muuta pudotettavaakaan kuin kukinto.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2011 - 21:17

Olen samaa mieltä edellisten kanssa orkidea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2011 - 07:45

Orkidea. Kesällä minun Maljaköynnöksestä tipahti aina kukka kokonaisena ja pysyi kauniina hetken aikaa, samoin Bougainvillean kukka. Lienee niitä muitakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2011 - 07:52

Kyllä jotkut kellokukkalajit pudottavat koko kukan, nimiä en muista, minulla on nyt vain ikikukkia
huushollissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.11.2011 - 19:14

Orkidea tulee lähinnä mieleen. Kiinanruusukin taitaa tiputtaa kukkansa kokonaisena.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 13:38

Kiinanruusu.