Isänpäivä oli ja meni. Minä vuonna se vakiintui yleiseksi liputuspäiväksi?

Kaikkea ne kauppiaat keksivätkin lisätäkseen kulutusta.
Kuuluu ei välttämättömien juhlapäivien joukkoon.

Avainsanat: isänpäivä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.11.2011 - 16:15

Näin joskus aikojen alussa kun jalkapuoli mies kainalosauvoihinsa jojaten kirkon pihalla liehuvalle Suomenlipulle teki hunoria ja lausui veteraanien muistopäivänä; "Haitakaa v...u,
tangossa liehuu lippu".

Lisätty: 18.11.2011 - 23:59

Tarkemmin kun muistelen tuo tapahtui 70-luvun alussa!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.11.2011 - 13:16

Suomalaisiin almanakkoihin isänpäivä merkittiin ilman Helsingin yliopiston päätöstä jo vuosina 1970–1972. Vuonna 1987 yliopisto katsoi päivän niin vakiintuneeksi, että se hyväksyttiin pysyvästi kalenteriin ja merkittiin myös liputuspäiväksi.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 15:08

Uskotaan Papitia. On äideille oma päivä niin kyllä isätkin omansa ansaitsevat...joku osuus asiassa lienee heilläkin..heh, no iso osuus tietenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 15:43

Tasa-arvoa, tasa-arvoa hyvät Isät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 16:41

Kyllä se taisi olla tuossa 1971 alussa.,Mutta nythän se vasta on tasaarvoa saanut juhlien myötä.Kyllä isä on siinä tärkeä kun äitikin.Meidän lapsille, iskä ollut se kaikki kaikessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 20:19

Papitin tietoon uskon. Tottahan myös isät ovat liputuksen ansainneet, äideille on liputettu jo iät ja ajat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2011 - 08:56

Suomalaisiin almanakkoihin isänpäivä merkittiin ilman Helsingin yliopiston päätöstä jo vuosina 1970–1972. Vuonna 1987 yliopisto katsoi päivän niin vakiintuneeksi, että se hyväksyttiin pysyvästi kalenteriin ja merkittiin myös liputuspäiväksi.[1]

fi.wikipedia.org/wiki/Is%C3%...A4iv%C3%A4

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.11.2011 - 00:21

Vuonna 1987.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2011 - 05:25

Varmaan seitkytluvulla joskus.