maapallolla on nyt 7 miljardia ihmistä, suuri osa on köyhiä tai työttömiä, pitäisikö mielestäsi lasten tekemistä rajoittaa ...

joissakin maissa?

Lisätty: 16.11.2011 - 15:40

itse en lapsia hanki vaikka suomessa asunkin koska täälläkään ei riitä töitä kaikille, naurettavaan vielä on että avustamme kreikkaa ja keräämme rahaa afrikkalaisille, itse halveksin esimerkiksi julkisuuden henkilöitä jotka ovat keräämässä rahaa kaiken maaiman konserteilla muille maille, enkä myöskään osta tuotteita josta menee centtejä muunmaalaisille

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.11.2011 - 16:44

Isävainaa sanoi kun rahaa pyysin kilpailumatkoja varten: "tulis sota ja tappais kerjäläiset".
Sanonta on sopiva nykyaikaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.11.2011 - 15:27

Niinhän tätä on jo tehty .
Ei ole minun asiani puuttua moiseen asiaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2011 - 16:34

Eihän lasten tekekemistä pidä rajoittaa. Jos lapsi normaaleissa piireissä isän ja äidin kanssa. Sillä ihan tavanomaiset lapsille kuuluvat leikit ja harrastukset. Jos vähävaraisia, ei ne lastaan voi viedä minnekkään kalliisiin paikkoihin. Minusta kaikki kulkee käsi kädessä. Vanhemmat ohjaa lastaa paljon.Joten mitä tähän muuta kuin pyörällä opettelua, leikkejä erinlaisia ,lukemista, uimista,Toisten samanikäisten seuraa.Raha ei rakenna kaikkea elämää.

Lisätty: 16.11.2011 - 18:32

Kyllä tuota minun lapsuudessanikin paljon kuuli .Tulis sota ja tappais kerjäläiset.Mutta olen kuullut niiltä jotka sodan käyneitä . Ei koskaan enään sotaa.Toivon niin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2011 - 19:34

Anonyymi voi olla ostamatta mitään tuotteita ja olla keräämättä rahaa muille,kuten haluaa.Ihan sama!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2011 - 19:34

Valistusta ihmisille / naisille.Kehitysmaihin apua ja tietoa;ehkäisyvalistusta.Yleisesti opetusta ihmisille ja lisää tietoa olemisesta ja elämisestä.Kunkin maan ehdoilla tietenkin.Valistuneemmat auttamaan muita heidän omiin maihinsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2011 - 19:36

Anonyymihän voisi ottaa elämäntehtäväkseen lähteä tekemään valistustyötä sinne missä lapsia syntyy mielestäsi liikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 16.11.2011 - 20:00

ei pitäisi rajoittaa, mutta tekemisen rahoitus pitäisi lopettaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 08:54

Tuo ongelman on ollut aina olemassa eli siellä kehitysmaissa (alikehittyneissä) on syntyvyys ollut korkea. Pohjana siinä on naisten kouluttamattomuus ja kyvyttömyys huolehtia itsestään.
Tilanne täällä hyvinvointivaltiossa on aivan toinen kuin esim.Afrikan maissa eli ei voi edes verrata. Rahaa kerätään ja suunnataan Afrikan naisten tukemiseen siten että saisivat oman ammatin eli työn, myös koulutusta.
Niinkauan kun "ei ole mitään" naiset ovat täysin riippuvaisia miehistä, lapsia syntyy ja kierre jatkuu.
Lasten hankkimista ei pitäisi missään palkita rahalla ja muilla eduilla.
Sodat eivät lopu maapallolta koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 09:05

Lapsi tuo leivän tullessaan, sanottiin ennen.
ei meillä Suomessa ole tarpellista rajoittaa lasten lukumäärää.
Minusta on hyvä vain kun on viitseliäitä ihmisiä, jotka laittavat bileitä pystyyn ja
keräävät näin köyhien maiden lapsille elantoa, koulua ruokaa ym.
Se ei ole minulta, eikä anonyymiltäkään poissa.
Samallahan meille vanhemmille voitaisi jakaa kuolinpilleri, että emme tulisi yhteiskunnalle
kalliiksi, kuten nyt jo kirjoitetaan. Olen syntynyt lapseksi elänyt ihmisen elämän ja nyt
olen saavuttanut sen vanhuuden, josta puhutaan, mutta ei se minua häiritse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 14:44

suomen maassa saapi olla mitä mieltä haluaa..................

sanotaanko että säännöstely voi olla hyväksi jos se ei mene överiksi kuten kiinassa.
eli kaikki ovat yhtä arvokkaita (tytöt, pojat, vammaiset).

aina arvostellaan syntyvyyttä - mut onx kukaan aatellu että vanhuksista osaa pidetään elossa ihan turhaan? älkää käsittäkö väärin - heillä on oikeus elää, mutta itse en haluaisi vaipoissa ja hädin tajuisssaan maailmanmenosta.

ennen kato ihmiset kuoli "nuorempina" -pysys tasapaino jotenkuten. nykyään tulee enemmän kuin poistuu. siinä syy.

karmeeta tää elämän raadollisuus - mutta näin se on jos kermat kaavitaan päältä ja katotaan mitä jää pohjalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 04:02

Ei pidä, lapset ovat herran lahja. Miten sinä kehtaat tuollaista edes kysyä? En voisi kuvitellakaan eläväni ilman lapsia, puhettakaan jotta ottaisin asenteen etten niitä hanki. Sinä olet julma.

Ja mitä avustamiseen tulee, on parempi antaa kuin ottaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 09:37

Kyllä sitä on harrastettu muualla maailmassa ja mitä arvelluttavimmin keinoin.
Onneksi niin ei tapahdu suomessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.11.2011 - 23:20

Niin kauan kun uskontoja tulkitaan ja miehiä riittää, ei tuosta eroon pääse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 12:38

Kyllähän joissakin maissa rajoitetaan. ja esim. kiinassa poikalapsi otetaan mieluummin vastaan ja tyttösikiö abortoidaan, seurauksensa tästä epäsuhta miesten ja naisten suhteen ja sitten aiknaan jo se osaltaan vaikuttaa lisääntymiseen.