Nyt on iso pulma, millä ratkaistaan?

Jorma Ollila: Suomessa liikaa tehottomia työntekijöitä;
www.hs.fi/talous/Jorma+Ollil...5549454984

Avainsanat: tehottomat työntekijät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

amu
Vastattu: 16.11.2011 - 13:34

taitaa ollila olla oikeassa, valitettavasti :(

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.11.2011 - 12:34

Voi voi ei tarvitse katsoa kuin hallitukseen itse, siellä todella paljon tehottomia ja poissa olevia...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2011 - 12:41

Vertaisin tätä ruoanlaittoon: meillä on ainekset tulevaisuutta varten olemassa ja maku tiedetään jo, mutta annosta emme vielä tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2011 - 14:21

Onhan tämä nähty. Joillakin menee aika suuriin puheisiin, mutta työ käytännössä jää minimiin. Ollaan pitkillä tauoilla, vedetään tupakkaa tämän tästä ja liikaa aikaa käytetään kokouksiin ja tyhjänpäiväiseen suunnitteluun. Maalaisjärjen käyttö on sallittua jopa toivottavaa. Liian paljon pikku pomoja eri aloilla. Kaikki vaan tuottavaan työhön. Niin, kyllä Ollila taitaa olla ihan oikeassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2011 - 14:22

Tehoa saataisiin varmasti, jos palkkapussi olisi puoletkaan Ollilan pussista.
Ehkä työtehoa joiltakin vie sekin, kun joka päivä on yt-neuvotteluja firmoissa ja ei
tiedä kenen paita on pyykissä.
On se ihanaa kun enti oman työuran tehdä silloin kun oli vielä työtä.
Vaikka aivoinfarti veikin sairaslomalle ja siitä eläkkeelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2011 - 16:54

Ruvettaisiin katsastaan eturivin miehiä ensin. Sieltä lähtisi paljon isopalkkaisia pois. Ollila on viisas mies niin vaimokin.Olisi puhdistus tarpeen .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2011 - 17:00

Työmailla on liikaa siivelläeläjiä (kaikenmaailman johtajia ja päälliköitä) ja suorittavan porukan palkka on liian pieni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 09:08

Ollila on varmasti oikessa. Jotkut puolueet ovat jo ohjelmissaan keskittyneet puolustamaan tehottomutta eli rahaa tilille ilman että rikkaa ristiin pistetään (no olisko vain yksi puolue kyseessä...). Moraali on löystynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 11:14

Jokainen duunari ansaitsee kunnon johtajan. Suomessa johtajuus on lapasesta. Ensiavuksi johtajat tehokkaaseen koulutukseen saamaan oikeita oppeja. Sitten koulutusjärjestelmä uusiksi - ei tasapäistävää vaan luovuutta lisäävää. Oheisessa linkissä on erittäin hyvä malli toimivasta ja toimimattomasta koulutusjärestelmästä. Kannattaa katsoa kokonaan. Valitettavasti on englanninkielinen. www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 14:47

pistetään laiskat arkadian mäelle vähäksi aikaa lepäämään ni jaksavat sitten taas.
tehdään vaihtokauppa -nahkakengät rapasaappaisiin vaihda, mars !!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 03:52

Näin se vain menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 09:25

Helppoa on iskeä niihin ihmisiin, jotka kaikkein vähiten ovat syyllisiä tuohon tilanteeseen.