Soivatko hartiapankkirakentamisen kuolinkellot?

RakMK D3 2012 ns. kokonaisenergiatarkastelu muuttaa rakentamisen energiatehokkuuden ohjausta historiallisella tavalla.
Uudisrakentamisen energiamääräykset annettiin 30.3.2011 ja ne tulevat voimaan 1.7.2012.
www.rakennusmaailma.fi/artik...maaraykset

Avainsanat: asuminen tuskin halpenee

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.11.2011 - 12:47

Rakenna talosi ilmaiseksi! Tilin tienaaminen tee-se-itse-rakentamisella on nykyisin todellisuutta. Uhraat "vain" muutaman sata tuntia kuussa lapio- ja vasarahommiin oman työsi ohessa, teetät mahdollisimman vähän töitä ulkopuolisilla urakoitsijoilla, koetat samalla pitää perhesuhteita yllä, nukut niin vähän kuin mahdollista. Talon valmistuttua asut pari vuotta ja laitat myyntiin. Samaan aikaan rakennat jo uutta taloa ja toimit sen kanssa samalla tavalla. Sen jälkeen rakentaminen kohdallasi alkaa ollakin jo niin sanotusti ilmaista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.11.2011 - 12:35

Jaa se pitää katsoa miten tuo onnistuu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 14:50

perimmäinen kysymys : ostetaanko isompi tontti, vähennetääkö neliöitä sisältäpäin vai mitä??
paljon pitää olla eristettä ym - jossainhan sen on näkyminen, eikö?
mää vanhaa raatoa vaan olen korjannut. vähän enemmänkin katolle laitoin mitä senaikanen laki määräsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 03:49

En tiedä, mutta oman kodin rakentaneille nostan hattua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 09:21

Parhaimmat talot on aikanaan rakennettu ns. "pitkästä" materiaalista. Taitaa kellot soitella viimeisiä kilahduksiaan hartiapankkirakentajille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2011 - 12:36

Meillä rakennetaan parhaillaan ns. hartiapankkitaloa, harkkotalosta kyse. Mies vuorotteluvapaalla vuoden rakentamista varten.