Ciorba De Burta, romanialainen pötsikeitto. Oletko kokeillut tätä krapulan parannus ruokaa?

Ciorba De Burta, romanialainen pötsikeitto

Romaniassa lehmän vatsan sisälmysten nauttiminen keiton muodossa, on krapulan parannuskeino. Keittoon lisätään vatsalaukun lisäksi myös etikkaa, valkosipulia, chiliä, ja smetanaa.

Sen on tarkoitus toimia, koska vatsalaukun proteiinit ja mausteet antavat omaan vatsaasi hieman liikennettä painia jonkun muun kanssa, kuin alkoholin. Mausteisia keittoja käytetään myös Meksikossa, Turkissa ja Koreassa.

lh4.ggpht.com/_Bi-hKSvE3sM/S...5B1%5D.jpg

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 14.11.2011 - 16:37

En ole maistanut en. Mutta Haggista (pötsissä valmistettua ruokaa) kyllä olen.Ja se olikin itseasiassa hyvää : )

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.11.2011 - 16:41

Minun vatsassani toimisi aivan varmasti - kyllä alkaisi laatta lentämään, jos tuollaista joutuisi lusikoimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 16:52

Ei taida tuo mennä mun suuhun sitten millään...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 18:37

Koiralleni olen naudan mahaa lämmiellyt mikrossa. Kyllä on kamalan hajuista! Mutta saattaapi olla oikein valmistettuna ihan syötävääkin, niinhän on kaikkien sisäelimien kohdalla, haju ei houkuttele, mutta maku kyllä. Viimeksi kokeilin kanan sisäelimiä: maksa oli ihan syötävä, mutta maha ja sydän olisi tarvinnut pidemmän kypsennysajan. Taidan seuraavalla kerralla jakaa pakkauksen puoliksi, ja syödä erikseen maksat. Ne olivat kyllä todella herkullisia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 22:01

Ei mene alas, ei sitten millään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 22:19

Passaisin kohteliaasti pötsikeiton samoin kuin Haggisin Skotlannissa,on mitä tahansa voimaruokaa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 08:53

Toivottavasti ei koskaan tule niin pahaa krapulaa että tuohon keittoon pitäisi kajota.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 09:52

Enpä tarvitse tuota keitonohjetta. Pää on vesiselvä loppuun asti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 19:52

Tuohon lääkkeeseen en minä aio sortua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 04:44

Jätän väliin, keksin jonkin muun krapulan parannus lääkkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2011 - 08:57

Ei ole kokemusta, en myöskään pode koskaan tilaa jonka parannukseen tuota tarvitsisi kokeilla.