Missä vaiheessa kahvitarjoilua tarjoillaan konjakki/likööri? Heti alussa, toisella kupillisella vai vasta lopuksi?

Onko tähän jotain etikettisääntöä?

Avainsanat: konjakit kahvin kera

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 15.11.2011 - 22:08

Riippuu porukasta. Jos hyvinkin aineeseen mieltynyttä, niin pullo vain pannun kanssa pöytään.
Yleensä toki ensimmäisen kahvikupillisen kanssa sitä tarjotaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.11.2011 - 10:16

Etiketistä en niin tiedä, mutta ekan kahvikupillisen kaadon jälkeen voinee kysyä, että huoliiko kukaan konjakkia tai liköriä kahvin keralle. Näin meillä ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 10:39

En tiedä säännöistä, mutta minä laitan lasit ja pullot esille yhtä aikaa kahvikuppien kanssa ja kaadan laseihin mitä itsekukin haluaa sen jälkeen, kun olen kahvia kaatanut..näin vaan tuttavien kesken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 10:54

Yhtä aikaa eli silloin kun ensimmäinen kupillinen tarjotaan, monihan ei otakaan kun sen yhden kupillisen. Virallisemmissa tilanteissa kahvi ja konjakki/likööri on jälkiruoan jälkeen tarjottava. Noin päivällisillä ja illallisilla on aina menetelty.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 12:13

Ei siinä sen kummempaa sääntöä ole. Silloin kun mieleen juolahtaa.

Minun mielestäni on pääasia, että tarjotaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 13:11

no tota noin kahvit ja konjakit samaan aikaan mut eri kupeista.yleensä konjakki on jo valmiina ennen kuin kahvi kaadetaan lämpöisernä kuppiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 13:44

samaan aikaan jos on siihen meininki...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 14:10

Meillä on tapana kysyä,mitä juomaa kukin haluaa kahvin(teen) kanssa ja lasit sen mukaan,sitten kaadetaan mokkaa kuppiin ja jalojuomaa lasiin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 15:32

Molemmat yhtä aikaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 16:24

Hyvän pihvin jälkeen juodaan aina konjakki kahvit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 17:24

Ei ole soveliasta juoda kafee brutale, vaan kafee normal. Mitä sitten tarkoittaakin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 17:34

Eka kupposillisen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 18:30

Kera eka kupposen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 13:38

en tiiä etiketistä - mutta ite laittaisin konut pöytään ekan kupin jälkeen.
näin kaikilla on edes jotain juotavaa jollei sitä konanderii haluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2011 - 04:30

Samaan aikaan.