s81
Kysytty: 13.11.2011 - 13:22

Fiat Punto 2000 ohjaustehostimen varoitus valo palaa missä vika ja miten tätä voisi itse yrittää tarkastaa?

Eli alkanut nyt reistailemaan ja ohjaus TODELLA jäykkä tällöin.Joskus taas toimii normaalisti ja sitten yht'äkkiä voi taas alkaa palamaan...Ei ole käsikirjaa,niin en tiedä mistä lähteä vikaa etsimään.

Avainsanat: fiat punto ohjaustehostin häiriö

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2011 - 19:35

Et sinä sitä voi mitenkään "tarkastaa".
No, jos pakko on jotain yrittää, niin rasvaa ja retuuta kaikki mahdolliset liitokset crc:llä ja vie sen jälkeen auto jonnekin missä on testeri. Niitä alkaa olemaan jo nyrkkipajoillakin. Se ei silti tarkoita, että pääsisit halvemmalla kuin merkkikorjaamossa.
Tuollaisena auto on hengenvaarallinen, kun tekee tuon liukkalla yllättäen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2011 - 19:05

ftcf.org/smf/index.php?topic=10022.0

keskustelua tässä ja voit itse laittaa sinne kysymyksesi, mutta suosittelen kumminkin ottamaan merkkihuoltoon yhteyttä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2011 - 20:15

Vaikuttaa sähkövialta (siis liittimissä). Tuossakin Puntossa ohjaustehostin lienee heti ratin takana kojelaudan sisällä. Irrota ratin alapuolella oleva muovisuojus ja avaa liittimien suojana oleva pelti. Putsaa ja hio liittimiä (hiekkapaperi tai kynsiviila) ja laita takaisin. Irrota vain yksi liitin kerrallaan, jotta menee varmasti samaan lokoseen takaisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2011 - 21:16

En tunne moista keksintöä mutta täällä ovat pohtineet asiaa: fiatforum.fi/viewtopic.php?f...mp;t=20846
Onko öljyä riittävati vai luistaako hihna, niissä yleensä on vika ainakin normaaleissa autoissa.
On tietysti mahdollista että pumppu on kulunut. Oli ennen autoissa ohjaustehostajat ilman tietokoneita. Ne vain näyttää vikakoodit ja näkyi koodinlukijoista olevan juttua linkissä. Ne ilmoittavat vian ilman suurempia tutkimisia. Jos et investoi vikakoodin lukijaan niin pajalle jossa sellainen on.

Näkyy olevan tosi keksintö italiaanojen ohjaustehostin. kts lähteet

Lähteet:
www.pctuner.net/forum/auto-m...ico-3.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2011 - 21:32

Hankaluuksia on. Tuli reissu autokorjaamolle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 08:09

Mulla viime talvena sama juttu pakkasaamuina. Huollosta sanoivat, että pakkasaamuna tulee autolle suurempi sähkötarve, jolloin se automaattisesti vähentää tiettyjä ominaisuuksia eli ensimmäiseksi esim. ohjaustehostin menee pois päältä. Sanoivat, että huoletta voi ajaa. Päivän mittaan ohjaus alkoi taas toimimaan normaalisti, mutta kyllä oli jäykkiä aamuja. Mutta minulla tämä vain kovilla pakkasilla. Nyt auto on jo vaihdettu ja ohjekirja meni mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 10:06

Hurauta merkkikorjaamoon ihan suosiolla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.08.2014 - 22:34

Voin pienellä korvauksella korjauttaa punton sählöisen tehostimen.
asun itse pääkaupunkiseudulla. voin antaa vuoden takuun työlle,
joten jos vuoden sisällä jotain häikkää voin tehdä uudestaan takuutyönä.

[email protected]

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.08.2016 - 13:47

Ohjaustehostimen poiskytkentä johtuu virran vähyydestä, joko paljon kuluttavia laitteita päällä tai laturi ei lataa tarpeeksi, johtuen ehkä hihnan luistamisesta. Puntossa ei ole hydraulista tehostinta joten pumppua eikä öljyä ole missään, sähköinen tehostin on ohjausakselissa ratin alla. kannattaa käydä laturin, akun, tehostimen ja sulakkeiden liittimet läpi ja puhdistaa ne. Korkaamolla minulle sanottiin että tehostimessa on muovinen kierukka joka kuluu ja nopeusanturi mittaa nopeuden väärin, Puntossahan tehostin menee pois päältä, kun nopeus nousee yli 60km/h.