Oletko kyllästynyt "titteliisi"? Keksi itsellesi uusi! Mikä on sinun tittelisi?

Oletko väsynyt siihen, että sinua kutsutaan ”herra/rouva/neiti Niemiseksi”? Tai ”Läski-Reinoksi”? Voit keksiä itsellesi ylvään tittelin, joka kuvaa jaloa luonnettasi ja rajatonta valtaasi. Tittelin tulisi olla iskevä ja helposti muistettava. Hyviä esimerkkejä:
Benito Mussolini – Il Duce
Adolf Hitler – Der Führer
Francisco Franco – El Caudillo
Fidel Castro – El Jefe
Jari Litmanen - Kuningas

Toisaalta voi olla hauskaa keksiä mahdollisimman pitkä ja vaikeasti muistettava titteli. Rankaise alamaisiasi julmasti, jos he eivät muista koko litaniaa. Tämä voi olla hyvin hauskaa. Esimerkkinä mainittakoon Idi Amin: ”presidentti, sotamarsalkka Al Hadji Tri. Idi Amin, VC, DSO, MC, Kaikkien maan eläinten ja merten kalojen herra, sekä Brittiläisen imperiumin valloittaja Afrikassa yleisesti ja etenkin Ugandassa”. Perään voidaan vielä halutessa lisätä ”Skotlannin kuningas”. Myös Mobutu Sese Sekolta voidaan ottaa mallia: "Uljas soturi Mobutu, joka ylivertaisen kestävyytensä avulla kulkee voitosta voittoon jättäen jälkeensä tulisen pelon vanan." Kuulostaa komealta, eikö.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.11.2011 - 21:10

Meillä miesväki kutsuu minua nimellä Pillerinpyörittäjä ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.11.2011 - 18:18

Kerropas onttopohjaoy mikä sinun uusi tittelisi on......, minä taidan pitäytyä nykyisessä tittelissäni..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 18:58

Voisin olla Kuun kuningatar. Onko sellaista vielä nimetty? Nytkin se mollottaa niin suurena ja keltaisena ikkunasta sisään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 19:42

Taidan pitää tämän vanhan tittelini merkantti..se kelpaa mulle ihan hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 21:12

Meillä kutsuntaan minun keittiötäni Katjan kuuluisaksi koekeittiöksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 22:05

Oloneuvos on edelleen sopiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2011 - 23:22

Minulla on niin upea titteli ettei paremmasta ole väliä: psykopaatin apulainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2011 - 08:35

Minut valittiin kerran tunkiotalkoissa Kakkakukkulan kuningattareksi, ja se titteli on edelleen hyvä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2011 - 14:22

Lapseni nimitys maailman-paras-äiti on mielestäni ylitse kaikkien muiden titteleiden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2011 - 15:16

Miksi vaihtaisin; olkoon vaikka elohiiri.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2011 - 18:19

rakkaalla lapsella on monta nimeä ; mosse, pätkä, pikkumusta, mutsi, mude, äitee, muru, kulta jne jne

tiedä sitten mikä on paras. ehkä voisi olla kotipätkä? ainakin viihdyn kotona :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 09:11

Olen ihan tyytyväinen sekä työkuvioiden titteliin eli nimikkeeseen joka on koulutuksella hankittu ja myös privaattititteliin. En ole kovin tittelin kipeä, kunnianhimoinen kylläkin. Kotipiirissä minulla on hyvä lempinimi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2011 - 19:21

Tyydyn tähän nykyiseen.