Mitäpä olette tästä asiasta mieltä?

yle.fi/uutiset/terveys_ja_hy...20751.html

Lisätty: 12.11.2011 - 16:23

Itse olen tyrmistynyt tällaisesta. Ihmiset ihmisiä hoitamaan. Robotit ymmärrän nykyaikaisissa navetoissa..pöyristyttävää kerta kaikkiaan. Missä on kunnioitus vanhuksia kohtaan?

Avainsanat: hoitaa robotti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.11.2011 - 14:52

En kannata.Oletan, että vanhukset ei juurikaan moista arvosta.Loukkaantuvat pikemmin, kuin heitä näin kohdellaan...Mitäpä sitten, kun sähkökatkos yllättää?Jo on maailma mennyt...teknikeksi? Missä on inhimillisyys? Muistaako sitä kukaan?

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksistanne. Olemme tässä asiassa samaa mieltä sinä ja minä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.11.2011 - 08:31

Kokeiluna mielenkiintoinen, kunhan ei mennä siihen että hoitajia taas vähennetään tai korvataan jollain robotilla, kyllä kuitenkin ihminen on hoitotyössä se a ja o myös ikääntyvillä ja muistisairailla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 08:42

Hyvä juttu: Helsinki testaa robotteja vanhustenhoidossa.
Johan Lech Walechakin kertoi olevansa Polski robotnic?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 08:47

Kyllä niissä hyviäkin on ei ole kiltäminen. Täytyy testata aina erikseen. Ei ropotti ihmistä kyllä täysin korvaa. Joissan rutiineissa se onnistuu. Kuten siivouksessakin. Imurit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 09:11

Herättää ristiriitaisia tuntemuksia. Hyvä kai on kokeilla sitäkin.kunhan ei unohdeta elävää "robottia".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 09:12

Pikkuisen askarruttaa ja jopa uskon että monet vanhukset pelkäävät moista kapinetta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 11:46

Onhan tuo tyhjää parempi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 15:23

Tekisi mieli kirota. Minulle kun tuotas ropotti potkaisisin sen alta aika yksikön siitä aukosta ulos, mistä on viisi hirtta poikki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 16:51

En vielä tiedä mitä mieltä olla, mutta musta on mielenkiintoista, että tuollaista kokeillaan. Tulee pakostakin mieleen, että robotit saattaisivat lisätä yksinäisyyden tunnetta, ainakin jos niillä korvataan ihminen, mutta toisaalta vähentävätkö ne tylsistymistä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2011 - 19:22

Laitteesta ja sen suunnittelijoista puuttuu vähäinenkin inhimillisyys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 12.11.2011 - 22:48

Antakaa mun kaikki kestää. Voi herranpieksut sentään! Ei minkäänlaista kunnioitusta ikääntyviä ihmisiä kohtaan. Ja se toinen puoli: samaan aikaan koulutetaan työttömiä hoitajia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2011 - 19:02

Minua ei ainakaan tule yksikään robotti hoitamaan. Törkeää.