Onko mielestänne 200 e paljon rahaa,kun eräs ystäväni marisi minulle,että hänellä ei ole pankkitilillä kuin tuo summa.?

Hän piti sitä mitättömänä ja eikä ollut tyytyväinen.Itsestäni 200 e on paljon rahaa ja tulee hyvin toimeen ,kun nuukasti elää ja ostelee tarkasti ,niin kyllä sillä loppukuuun tulee toimeen.Monellakaan ei ole tuon vertaa rahaa käytettävissä.

Avainsanat: raha kysymys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.11.2011 - 08:32

kaikki on suhteellista, niin myös rahanarvo. jollekkin saattaa olla mitätön summa tuo 200 €.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.11.2011 - 05:45

Ei rahalla rikkauksia loppumetreilläkään mitata. Ei pankissa kannata niitä hautoa. Tavallisella tallaajalla ei ole rahaa ,muuhun kuin pakollisiin elämisen rientoihin.Siitä täytyy ja kannattaa olla tyytyväinen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 06:30

Minä alan narista vasta sitten, jos tilillä ei ole yhtään rahaa.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 08:37

Täytyy sanoa että itselläni tuo on vähän, jos vertaa viikonlopun ruoka ostoksiin...
Mutta joskus selviän montakin päivää arkena tuolla summalla...
Se on niin suhteellista...

Mutta jos on pankissa 200 en vielä kitise...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 08:46

Se riippuu tilanteesta. Jos vastike ja sähkölasku on maksamatta ja tilillä 200€, se on ihan liian vähän. Jos laskut maksettu ja jääkaapissa muutakin kuin valot, on se oikein mukava summa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 10:50

200 käyttötilillä on ihan kivasti jos on joku muu säästöti, jossa on parisen tonnia lisää. Aina pitää olla sen verran vararahastoa tai henkilö jolta voi lainata, jos jotain yllättävää tapahtuu. Sairaskuluja, autoremppaa, lasten terveyskulujaym.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 11:45

Minusta on tullut vanhemmiten vähän kitsaan puoleinen rahasta, tyttäreni sanoikin, että mihin sinä sitä
rahaa nyt keräät.
Kyllä 200 euroa on iso raha, mutta jonniinverran säästössä on vielä turvallisempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 12:56

Minulle tuo summa on iso ja hyvä raha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 16:16

jos se on kulutusrahaa sen pitäisi riittää.
jos se on talousrahaa - saa tarkkaan miettiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 19:12

Riippuu tilanteesta ja mitä on ostamassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 19:33

Menoista riippuu ja tottumuksista. Jos on laskut maksettu, pitäisin ihan sopivana summana 200 euroa kuukauden ajaksi. :D Sen sijaan, jos on tottunut syömään aina ulkona, ostelemaan uusia vaatteita, matkustelemaan ja sen sellaista... niin voi olla vähän eri asia.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 11.11.2011 - 20:08

jos olisi tilillä vain 200 euroa, olisin aika visusti siihen asti että jostakin saisin lisää varoja :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 11.11.2011 - 22:15

Markka-aikaan tuo summa oli paljon suurempi kuin nykyään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2011 - 03:52

Kaikki on suhteellista, jos yksin elää raha riittää pidempään, mutta perheelliselle tuollainen summa menee melkein kerralla viikonlopun ruokaostoksiin.