Onko teidän kulmilla ohiammuttuja hirviä?

Meinaan kun meidän porukasta hirvet ovat kadonneet muutaman laukauksen jälkeen.

Lisätty: 10.11.2011 - 23:49

www.youtube.com/watch?v=OWiRCwEDh9k

Avainsanat: hirvenmetsästys ohi ammutut

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.11.2011 - 13:26

Mökkimaisemissa on hirvijahti käynnissä. Naapuri on kieltänyt metsästyksen maillaan, joten aivan lähimaastossa on turva niin ihmisillä kuin eläimillä. Eräänä syksynä kuulin suuren uroshirven kuolinhuudon; oli aika karmaiseva ääni.

Ukkini oli metsästäjä ja erinomainen ampuja. Eläimet eivät koskaan ehtineet kitua. Eeräänä syksynä hän löysi lähteeseen hukkuneen hirven. Tarkasteltuaan eläintä lähemmin hän huomasi, että hirveä oli ammuttu ja että tämä oli tuskissaan mennyt lähteeseen. Arvatkaapas oliko mies vihainen. Hänen mielestä metsälle ei ole sellaisilla asiaa, jotka eivät osaa ampua ja jos eläintä sattuu haavoittamaan, niin täytyy olla sen verran miestä, että lähtee takaa-ajoon ja lopettaa eläimen kärsimyksen.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Ukkisi oli viisas mies.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.11.2011 - 02:33

Hirvijahdin ensimmäisenä päivänä eräs metsästäjä liimasi takkiinsa mustavalkeat raidat, mutta silti häntä ammuttiin käsivarteen. Sairaalassa lääkäri sanoi ampujalle:
- Eivätkös tuommoiset värit erotu aika kauas? Miten ihmeessä saatoitte luulla tätä miestä hirveksi?
- Enhän minä häntä hirveksi luullutkaan. Minä luulin, että se oli seepra.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 03:21

Eipä ole täällä main yhtään näkynyt semmoisia otuksia olevan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 06:09

Metsästäjä joutui vankilaan, laittomasta metsästyksestä.
Vaimo tuli katsomaan ,kysyi miten voit.
Kylä ihan hyvin, mutta tuli Hirveä ikävä.
Olisikohan tuolla osuutta hirvien vähenemiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 06:23

Ei kait ole, kun pakasteessa on aika paljon hirvenlihaa, laillista ihan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 06:27

Eipä ole näkynyt ohiammuttuja eikä liioin osuman saaneita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 08:47

Ei ole onneksi näkynyt .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 08:50

No nyt tänne Turkuun ei ole noita ohiammuttuja hirviä tullut ainakaan keskustaan..
Välillä nuo nuoret vasta kesällä saattavat kyläillä ja välillä huonoin menestyksin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 10:02

Ei meidän kulmilla saa metsästää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 11:48

ei ole ollut edes kuulopuheissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 14:56

Meilläpäin ei noita ohiammuttuja hirviä ole näkynyt lainkaan, osuman saaneita kylläkin ja paljon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 19:10

Ei ole meilläpäin edes hirviä näkynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 20:26

Ei ole ohiammuttuja, kyllä metsämiehen täytyy osata asetta oikein käyttää. Muuten voi jäädä kotiin.