Olisiko vinkkejä yksikätisen ruuanvalmistukseen?

Lisätty: 10.11.2011 - 23:41

Jos yksikätisellä ei ole apuvoimia ja tarve on pidemmästä ajasta?

Avainsanat: yksikätinen ruuanvalmistus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.11.2011 - 23:37

Jos tilanne on kohdallasi tilapäinen niin selviät kyllä helposti: valmisannoksia - sakset - mikro - jne. Itse olen tilanteessa jossa läheiseni on joutunut käsileikkauksen vuoksi yksikätisten joukkoon ja onhan silloin mahdottomuus jopa voidella leipä tai hoitaa tiskit. Siksi olenkin häntä jonkunaikaa jelppimässä, -eli tukeudu läheisiisi niin saat avun ainakin välttämättömimpään. -Hidasta vauhtia ja keskity, niin keksit kyllä keinot selvitä tilanteesta.

Kysyjän kommentti

Kiitos. Tulin tänään kotia leikkauksesta ja heti pääsin todistamaan, että luontuu se sopankin teko yksikätiseltä. Sisu auttaa kummasti, sekä kova nälkä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.11.2011 - 06:43

Jos kyse lyhestä ajanjaksosta suosittelen myös kaupan valmisruokia, tai sitten hyvä kaveri avustamaan. Jos yksikätisyys tiedossa ennakkoon, niin sitten vaan pakkaseen ruokia annosrasioissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 08:31

Kaveria avuksi, taitaa olla sulla joku tilapäinen ongelma...
Itselläni kauan sitten käsi murtui joten ruuanlaitto oli aika paljon apulaisten varassa mutta kyllä tuli myös käytettyä itsekin tuota kipsikättä apuna...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 08:48

Aikoinaan kolme pienten lasten äitiä teki Yksikätisen keittokirjankin, koska heillä aina vauva toisella kädellä ja ruokaa piti silti valmistaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 10:10

Omalla kohdalla kait hankkisin sen mikron(mutta vain pakon edessä) ja tyytyisin lämmittelemään eväät,muuten apuuva kait tarvitaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 11:53

Kyllähän se vaikeaa olisi, mutta hähä keinot keksii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 13:52

Komppaan Tannelin ehdotusta: jos yksikätisyyteen voi varautua, niin parasta tehdä pakastimeen annokset valmiiksi. Ja mieluiten pusseihin, ne on saksilla helppo avata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 16:19

pussikeitot, lämminkupit, valmiit sallaadit, käy herkuttelemassa jädebaarissa :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 18:59

Ei auta kuin tehdä kaikki hyvin hitaasti ja kahteen kertaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 20:21

Täytyy vain varata paljon enemmän aikaa, ja ostaa valmiita eineksiä, tehdä sellaista joka on helppoa. Valmisruokiakin on nykyisin aika paljon.