Oletko nähnyt Jumalan kuvan?

Lisätty: 10.11.2011 - 18:39

raamattu.uskonkirjat.net/ser...0943088750

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.11.2011 - 19:09

Hän loi meidät todella omaksi kuvakseen, niin hiukan arvuutella kun meitä on niin monen näköistä kokoista kuin väriäkin, ehkäpä jokainen saa ajatella tuon omin silmin..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.11.2011 - 18:39

Enpä ole.Tuskin on moni muukaan.Sillä kuka tietää miltä Hän mahtaa näyttää? Sitäpaitsi vaihtoehtoja on niin monta....Joka uskonnolla omat Jumalansa.Mikäpä olisi tänään se oikea?

Lisätty: 10.11.2011 - 19:50

En kyllä itseäni Jumalaksi miellä...En sitten mitenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 19:00

Hän loi meidät omaksi kuvakseen..joten..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 19:11

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Joten luulisin suurinpiirtein. Ei hedelmä kauas putoa.

Lisätty: 10.11.2011 - 19:18

Jumala loi meidät.Jumala sanoi.Tehkäämme ihminen kuvaksemme ,kaltaiseksemme ja vallikoot he koko maan.Niin ihmisestä tuli elävä sielu.Jumala teki tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.Jumala sanoi .Ei ihmisen hyvä olla yksinänsä,näin tämä tarina jatkuu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 22:09

eikös jokaisen ihmisen Jumala luonut kuvaksensa. vilkaisehan peiliis niin näet sinäkin!
aamuisen pienen maanjäristyksen jälkeen näytti mun naama peilissä vähän säikähtäneeltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 23:04

Kerran joskus 80-luvulla olin kyläilemässä ruottalaisten puolella tukholmassa ja vahingossa siinä väenpaljouksessa jouduin yhden turistiporukan mukana sinne paikkaan mitä ruotsaliset kutsuvat nimellä storkyrkan-tai jotain sinnepäin. Ihmettelin vähän huushollin suuruutta mutta ihastelin kuitenkin seinillä olevaa maalaustaidetta. Hetkenverran kierreltyäni pysähdyin ihmettelemään erästä maalausta, ja koska olin kai keskivertoruotsalaista älykkäämmän näköinen niin viereeni saapui naisihminen joka lausui selvällä suomen kielellä: "Se on jehova, se on oikean jumalan kuva." Tarinoi hän siinä kyllä jotain muutakin jota en enää muista tarkemmin, mutta jos hänen väittämänsä pitää paikkansa niin olen sitten nähnyt jumalan kuvan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 02:44

Jumalankuva eli idoli tarkoittaa jumalaa esittävää kuvaa tai patsasta, jota palvotaan tai jonka kautta jumalaa palvotaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 06:17

Jos omaksi kuvakseen meidät loi, niin aika monimuotoisia on tullut nähtyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 09:22

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, joten nähty on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 11:59

Olemme luodut Jumalan kuvaksi, "niin hän loi meidät omaksi kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän meidät loi.
Jokaisessa ihmisessä on pala jumaluutta, olkoon hän sitten millainen tahansa.
Se ei varmaan tarkoita, että me olisimme suoraan Jumalan näköisiä, mutta meissä on elävä
Henki ja Sielu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 16:18

jos peiliin katsoo ja samalla uskoo lukemaansa - siellähän se :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 18:55

Näkemättä on jäänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 20:17

Täytyy varmaan katsoa peiliin.