Miksei ole valtakunnallista bussikorttia?

Siis vastaava kuin esimerkiksi Lahdessa 30 päivän näyttökortti (maksaa 53e,saa matkustaa kuukauden rajattomasti paikallisliikenteellä,mutta sellanen mikä ei rajoittus kaupunkiin vai toimisi koko maassa. Hinta voisi vaikka olla muutaman euron enemmän,mutt mä ainakin tykkäisin jos samalla bussikortilla voisi matkustaa esim.Hämeenlinnan paikallisliikenteellä siellä ollessa.

Avainsanat: bussikortti rajaton

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.11.2011 - 19:07

Liian halvalla kansa pääsisi, taitaa olla pointti tuo..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.11.2011 - 16:45

Jotakin tämän suuntaista olaan ilmeisesti suunnitelemassa koko Suomen kattavaksi...Alkutekijöissä kuitenkin...Käsittäisi kai julkisen liikenteen...Bussit ja junat ainakin...Olisihan se todella kätevää ja varmaan edullistakin pidemmän päälle...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 18:33

Aja bussin ajokortti niin sitten on kokomaan kattava bussikortti. Minä en sijoittaisi sellaisiin matkalippuihin, niin vähän tulee käytettyä että voi hyvin ostaa kertalipun vaikka kuskilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 19:49

Menisi ilmeisesti liian yksinkertaiseksi....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 20:15

olisi hyvä jos voisi ladata korttiin tietyn summan ja ajella minne tarvis.
hjywa idis.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 20:49

Olisi kyllä ihan hyvä juttu...Meillä maksaa 30 päivän kortti 45e..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 21:07

Minä taas haluaisin erillisen ratikkakortin, jolla voisi matkustaa edullisemmin, kun ei tarvitsisi maksaa Helsingin yleistaksaa. Toki tällainen mahdollisuus on kertamaksussa, mutta ei aikakorteilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.11.2011 - 22:50

Olettaisin että nuo liput ovat vain paikallisliikenteelle omistettua. Hieno idea sinänsä. Pitäisi painostaa niitä linja-autoyhtiöitä jotka tekevät näitä pitkän linjan matkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 09:23

Valtakunnallinen bussikortti olisi monelle paljon reisssaavalle tosi kätevä. Ehkä sellainen ei ole vain tullut kenenkään mieleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 09:58

Kenellä on tarvetta ja aikaa kruisailla bussilla pitkin maata? Siinähän menisi ikä ja terveys?
rautateillä on ollut jokin muutaman päivänkertolippu, lienneekö vielä. Ei tuollaisilla lipuilla ole tarvitsijoita kovinkaan paljoa ja systeemin ylläpito maksaa sekin, ei mikään ole ilmaista.
En ymmärrä tuota että kaikki pitäisi olla lähes ilmaista.
Paikallisliikennettä ja kaukoliikennettä hoitavat eri yritykset, Suomessa ei ole kollektiivia tuonkaan asian suhteen vaan vapaa yrittäminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 12:00

en tarvitsisi sitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 17:45

Hyvä ajatus. Eläkeläisille pitäisi olla sellainen alennuskortti. Millä me muuten kuljemme, kuin linja-autolla.Omaa autoa ei kannata pitää. Kustannukset ovat päätähuimaavia.
Ostin jokunen vuosi sitten bussikortin , jolla maksoin matkat lähikaupungin sairaalaan. Kätevää ja halpaa . Kävin sairaalassa kolme kuukautta, en ihan joka päivä, mutta aika usein kuitenkin.
Äitini oli vakavasti sairaana. Vierailu ilahdutti ( toivon niin) kuolemansairasta lähimmäistäni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 18:53

Eivät osaa kerättyjä maksuja oikein jakaa. Ahneuden ohi menee vielä kateuskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 20:16

Kätevä se olisi, harmi ettei ole käytössä.