miksi Amerikassa ei saa ajaa neliveto autolla??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 02.11.2008 - 11:29

Oletko ihan varma asiasta, jotenkin epäilen tuota väittämää?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2008 - 17:43

jos näin on niin saattaisi olla jotenkin johdettu niiden vaarallisuudesta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2008 - 18:39

Empä ole ennen kuullut moista vaittämää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2008 - 23:28

Luulen, että varsinaista kieltoa ei ole, mutta talodelliset syyt aiheuttavat nelivetoisten autojen hyljeksintää.
Lähde: Helsingin Sanomat
-Rockville. Katumaasturit ovat joutuneet epäsuosioon Yhdysvalloissa. Kesäkuussa katumaastureiden myynti putosi 25 prosenttia viime vuoden kesäkuuhun nähden.

Erään raportin mukaan 17 prosenttia omistajista pyrkii eroon neljästä kuuteen litran moottorilla varustetuista jättiläisistään. Autoilijoiden rakkaustarina nelivetoisten katumaastureiden pick-up-autojen kanssa loppui kevään mittaan asuntolainoista liikkeelle lähteneeseen luottokriisiin ja varsinkin öljyn hinnan nousuun.

Kun katumaastureista tuli muotia 1990 luvun alussa, bensa maksoi vain dollarin gallonalta, mutta keväällä meni kaksi psykologista raja-aitaa rikki: gallona alkoi maksaa enemmän kuin neljä dollaria ja ison auton tankkaaminen yli 100 dollaria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2008 - 07:45

Tuntuu kovin oudolta väittämältä. Oletko aivan varma tietosi alkuperästä, vai liikutaanko enemmänkin tunnepohjalla ?
Ajatus isojen, yleensä nelivetoautojen, kieltämisestä tai ajon rajoittamisesta on noussut keskusteluissa esiin muiden USA:n pankki- ja talousongelmien kanssa. Päätöksistä en ole kuullut tai lukenut lehdistä.