Asteroidin lentoaikataulu tiedettiin, mutta

miksi näiden putoavien satelliittien kanssa on toisin? Jenkkien ja sakemannien satelliitit putosivat ja aika sekä paikka oli hyvinkin epäselvä.

Lisätty: 10.11.2011 - 11:36

yle.fi/uutiset/tiede_ja_tekn...10017.html

Avainsanat: avaruus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.11.2011 - 12:19

Kyllä satelliittienkin radat pystyvät laskemaan ennakolta tarkkaan, mutta kun nopeus on laskenut riittävän alas että alkaa kuumeta ilmakehän vaikutuksesta niiden hajoamis hetki on aika hebreaa.
Sen jälkeen osat tippuvat maahan alta kierroksen matkalla. Jenkkien "bussin" osat meni mereen Australiasta Kaliforniaan matkalle. Sakujen "henkilöauto" hajosi Aasian päällä ja tuli alas myös sinne. Kiinalaiset eivät ole valittanu mitään, joten on sielläkin asumatonta setua.
Seurailin joutessani netistä sukkuloiden alastuloa, niiden nopeus säädetään jarrupolton avulla sellaiseksi että pystyvät ilmakehän avulla jarttamaan nopeuden sellaiseksi että voivat laskeutua kiitotielle. Kyllä joskus rinkiä kiersivät kennedy space centerin päällä ennen laskeutumistaan. Tuttava kerran lähetti viestin Orlandosta että nyt tuloo sukkula alas, kun pamahti äänivallin läpäistyään "kylän päällä".

Lisätty: 10.11.2011 - 16:31

Saksalaisten tiedon mukaan se menikin Bengalinlahteen? Siis yli 10 000 km pitkäksi.

Lähteet:
www.itviikko.fi/uutiset/2011...01115512/7

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.11.2011 - 12:27

Kyllä nuo putoaa joskus, mutta hajoavat maanilmakehässä suurimmalta osin...
Mutta enpä silti pelkää nyt mihin vaan putoavan.. kylä taatusti lasketaan kun lähempi aika koittaa, näin uskon ja toivon...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 12:32

Aina ei parhainkaan laskutoimitus osu ihan nappiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 15:39

Jumppis on hieno asiantuntija ja osaa selvittää melkein asian kun asian.
Kiitos vain on milenkiintoista lukea noista sukkula ja meteoriittien lentelystä
kun en ymmärrä mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 15:41

Sieltähän tulee avaruusromua minne vaan .Ei ne niistäkään tiedä milloin minnekkin. Pitäisi paikka tietää ,mutta kävikin toisin. Hujan hajan sanoi avaruus asiantuntija ,tulivat alas mutta ei tiedetä minne.
Osa hiekkadyyneille osa mereen. Aika kaukonäköistä tietämistä vielä, Koska joku kuolee, saa niskaan rojua.Ne ei tunnusta että ,ei voi tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 19:37

Ennenvanhaan sanottiin että sataa puukkoja ja puntareita, tuon voisi vaihtaa nykyaikaan ja sanoa että sataa vanhaa avaruusromua...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2011 - 20:23

ilmeisesti bussin kokoinen rautaromu on ihan eri juttu kuin tennispallon kokoinen kivilohkare.
just just - en yhtään ihmettelis vaikka olisivat tienneet mihin satelliitit putoo - eivät vaan viittineet kertoa. tulee panicue alueelle ja ehkä joku olis miettiny kuinkas se ny noi liki meitä - eikai sitä vakoilla. tollanen kivi on eri asia - kukaan ei epäile sen tarkoitusperiä kun tuolla vaeltaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.11.2011 - 22:34

Maailma on täynnä sellaista mihin ei mikään eikä kukaan tiedä vastausta. Tiedekin on ihmisen tekemää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2011 - 18:39

Laskuvirhe niin kuin entisellä parkkiirilla omaksi eduksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.11.2011 - 02:39

Tiede on ihmeellistä, minä kun en tiedä noista avaruusasioista mitään. Jumppis on hieno avaruuden tuntija.